مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

طرح زمستانه امداد جاده ای در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

1400/09/01 - 17:19 - کد خبر: 54647 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز طرح مشترک زمستانه امداد جاده ای با پلیس راه، گفت: در قالب این طرح با استفاده از ۴۰۰ دستگاه شامل انواع ماشین آلات راهداری و ۲۵۰ دستگاه از بخش خصوصی در ۷۴ راهدارخانه استان آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستیم.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی سردسیر و کوهستانی آذربایجان شرقی، حدود ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان را در طرح زمستانه پوشش می دهیم.
وی با بیان اینکه به طور متوسط حدود ۳۰۰ میلیون ترافیک در جاده های استان اتفاق می افتد، افزود: بیش از ۹۰ درصد جا به جایی ما از طریق جاده‌های استان با ۲۰ میلیون تن بار انجام می شود.
 رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه دستگاهای متولی در برقراری نظم و امداد جاده‌ای حصور موثری در راه‌ها دارند، گفت: استان ما یکی از مناطق سردسیر کشور است و حوادث جاده‌ای در این فصل نیازمند کمک دستگاه‌های متولی است تا با هماهنگی و تعامل، امنیت و آرامش را در جاده های استان ایجاد کنند.
سرهنگ غلامرضا کریمی نژاد، با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما و تغییرات جوی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌شود، پیش بینی کرد با توجه به لغو محدودیت‌ها شاهد افزایش بار ترافیکی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در محورهای ارتباطی استان ۳۷ گردنه وجود دارد که عوامل راهدای و پلیس راه به صورت شبانه روزی فعال هستند.
سرهنگ کریمی نژاد با اشاره به اینکه این طرح از امروز اول آذر شروع شده و تا بیستم اسفند ادامه دارد، گفت: تمامی عوامل خدمات رسان در جاده‌های استان برای پیشگیری از انسداد راه‌ها و کمک به در راه ماندگان تلاش می‌کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
طرح زمستانه امداد جاده ای در آذربایجان‌شرقی آغاز شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار