رئیس سازمان جهادکشاورزی استان؛

بازپس‌گیری بیش ازدو هزار هکتار اراضی ملی آذربایجان‌شرقی

1398/08/12 - 12:21 - کد خبر: 5462 نسخه چاپی

نصر: با ورود دادگستری به اراضی ملی بیش از ۲ هزار هکتار از این اراضی در استان از زمین‌خواران پس گرفته شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر فتحی روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در سال‌جاری نه تنها کاهش تولید در حوزه کشاورزی نداریم، بلکه تولیدات این بخش افزایش نیز داشته است، اظهار کرد: در بحث تامین اقلام اساسی سفره‌های مردم، سال بسیار دشواری را سپری کردیم که تاثیرات روانی روی مصرف‌کننده گذاشت و قاچاق وارونه نیز ما را متاثر کرد.

وی افزود: مجموعه عوامل استانی منجر شد تا در ستاد تنظیم بازار مشکلات را حل کنیم، ولی با وجود سال دشواری که داشتیم، بسیاری از مشکلات تولیدی رفع شد و نه تنها کاهش تولید نداشتیم، بلکه افزایش تولید هم داشتیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، گفت: حفظ اراضی کشاورزی جزو مسولیت ماست که برای حفظ امنیت غذایی انجام می‌گیرد، لذا بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی با ورود دادگستری به اراضی ملی بازگشت.

فتحی با اشاره به شرایط خاص رودخانه ارس، خواستار پایدار شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی در مورد این رودخانه مرزی شد و گفت: اعتباراتی از طریق این صندوق تخصیص داده شده و سال پایانی آن است، اما نتوانسته‌ایم زیرساخت های لازم بخش کشاورزی را در این حوزه ایجاد کنیم، از این‌ رو تقاضا داریم اعتبارات مرزی ارس پایدار و برقرار باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین ادوات قلع و قمع تصرفات در اراضی کشاورزی و ملی، اعتباری لحاظ نمی‌شود، بنابراین خواستار لحاظ شدن اعتبارات در این رابطه هستیم تا در این بخش موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/

بازپس‌گیری بیش ازدو هزار هکتار اراضی ملی آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار