خبر/

توده ۱۰ کیلویی از بدن دختر ۲۱ ساله در تبریز خارج شد

1400/09/01 - 09:22 - کد خبر: 54604 نسخه چاپی

نصر: متخصص زنان و زایمان گفت: توده‌ای خوش‌خیم با وزن بیش از ۱۰ کیلوگرم از شکم و ناحیه تخمدان یک دختر ۲۱ ساله در بیمارستان طالقانی تبریز خارج شد.

به گزارش نصر، دکتر سمیه سیار سرای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دختر جوان تحت پوشش بهزیستی که با شکایت درد و تورم شکم به پزشک مراجعه کرده بود، بعد از سونوگرافی وجود توده ۳۰ سانتی متری در شکم وی مشخص شد و پس از سی.تی.اسکن به منشا آن در ناحیه تخمدان راست پی برده شد. 
وی افزود: البته با آزمایشات تومور مارکر، توده بدخیم تشخیص داده نشد؛ بر این اساس در یک عمل جراحی ۱.۵ ساعته، توده یاد شده بیرون آورده شد که حدود سه تا چهار لیتر مایع نیز از این توده تراوش شد.
دکتر سیار سرای ادامه داد: این توده از ناحیه دیافراگم تا مثانه را احاطه کرده بود و بیمار پس از عمل جراحی موفق و ۲ روز بستری در بیمارستان ترخیص شد.  
وی گفت: در این قبیل موارد همراه با تخمدان آپاندیس را هم خارج می کنیم که این اقدام در این بیمار نیز انجام شد. 
این متخصص زنان و زایمان علت این بیماری را در خانم های جوان، ازدواج نکردن، حامله نشدن، بالا رفتن سن ازدواج و تغذیه نامناسب اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به افزایش ناباروری در بین زوج های جوان، گفت: رشد کیست در تخمدان، بروز علایم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات هورمونی، تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی، اختلال اسپرم های همسر و استرس در جامعه از جمله عوامل اصلی در ناباروری زوج ها است. 
وی تغذیه نامناسب را شامل استفاده از چربی، فست فود، تنقلات و شیرینی جات، عدم مصرف سبزیجات، میوه و علت اختلال در اسپرم های همسر را استرس، فعالیت های سنگین و مصرف الکل دانست. 
دکتر سیار به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده چنین مواردی زودتر به پزشک مراجعه و به ورزش نیز به عنوان مهم ترین عامل در پیشگیری از بیماری ها بیشتر توجه کنند.
وی از مردم خواست مطالب بدون منبع اینترنت درباره مسایل پزشکی و بیماری ها و راه های درمان را قبول نکنند چون بهترین مشاور پزشک است.
انتهای پیام/
توده ۱۰ کیلویی از بدن دختر ۲۱ ساله در تبریز خارج شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار