مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جریان دینداری در روزگار ما مدیون مادران شهداست

1400/08/30 - 23:35 - کد خبر: 54601 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فرزند پروری صحیح مادران شهدا باید نصب العین همه زنان مسلمان باشد چرا که جریان دینداری در روزگار ما مدیون مادران شهداست.

به گزارش نصر، "سیدقاسم ناظمی" روز یکشنبه در آیین رونمایی از تقریظ ( مکتوب ) رهبر معظم انقلاب برای کتاب "تنها گریه کن" که همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبیین خاطرات دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگرچه رزمندگان و پدران و مادران شهدا به خاطر احترام به معامله ای که با خدا کرده اند رغبتی به تبیین خاطرات و اسرار شهادت همرزمان یا فرزندان خود ندارند، اما اگر کسانی که به طور مستقیم با این اتفاق شگرف مواجه شده اند کمر همت به نشر و گسترش این خاطرات نبندند، ما با مشکل تحریف و کج سلیقگی در روایت تاریخ دفاع مقدس مواجه خواهیم شد.
وی تاکید کرد: اگر تاریخ متعالی دفاع مقدس به طور صحیح روایت نشود ما در برابر آیندگان مسئول خواهیم بود و این درک صحیح از این رسالت عظیم است که ما را بر آن می دارد تا این روایت ها را مکتوب کرده و به نسل های آتی انتقال دهیم.
ناظمی، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا نسل جدید که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند به شگفتی های این حادثه عظیم و ماندگار دسترسی داشته باشند و بدانند که ما در دوران دفاع مقدس با اولیای الهی همنشین شدیم که به رغم داشتن روحیه ای متعالی، خاکی زیستند و به همگان نشان دادند که نیازی به طی مراتب معنوی و عرفانی نیست بلکه با رعایت حدود الهی و صداقت و دینداری می توان به جایگاهی دست یافت که آرزوی بزرگان عرفان است.
وی فرصت خدمتگزاری در انقلاب اسلامی را مرهون و مدیون انقلاب امام خمینی (ره) و خون شهدا برشمرد و گفت: ما باید به جاده ای که خون شهدا و ایثار و فداکاری آنان پیش رو ما گشوده اند بنگریم و با تمام توان در راه تحقق اندیشه آنان و اهداف انقلاب عظیم اسلامی گام برداریم.
در این آئین از چند نفر از مادران و همسران شهدای جنگ تحمیلی و سه نوجوان فعال در حوزه ادبیات شفاهی دفاع مقدس نیز تجلیل شد.
کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی «سرکار خانم اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان»، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ  تحمیلی و پس از آن است که به قلم خانم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.
پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام» ، «آن بیست‌وسه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز» و «عصرهای کریسکان» تقدیر نموده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی را بر این کتاب‌ها منتشر کرده بود.
آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری برای کتاب " تنها گریه کن " همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/
 جریان دینداری در روزگار ما مدیون مادران شهداست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار