بدنساز تبریزی ساکن کانادا در گفتگو با نصر؛

ورزشکاران ایرانی فعال تر از ورزشکاران کانادایی هستند

1400/09/01 - 07:56 - کد خبر: 54582 نسخه چاپی

نصر: برخی از ورزش ها برای ما بسیار جاودانه است و فعالیت های ما نسبت به ورزشکاران کانادایی بیشتر است و در رشته بدنسازی هم از لحاظ علاقه و پتانسیل های موجود اکثر ایرانیان عاشق این رشته هستند.

به گزارش نصر، نیما سوزنده ورزشکار 29 ساله تبریزی که هم اکنون در کانادا ساکن است، در گفتگو با نصر در خصوص آخرین مسابقه خود که در کانادا برگزار شد، گفت: در آخرین مسابقاتی که در کشور کانادا برگزار شد، خوشبختانه توانستم  مقام اول دسته فیزیک کسب کنم و پیش از آن نیز ورزش را در رشته های ژیمناستیک، کاراته، کنگ فو، ووشو و کشتی دنبال می کردم تا اینکه حدود ۴ سال پیش بدنسازی را به صورت حرفه ای  شروع کرده و این رشته را دنبال کنم.
این ورزشکار تبریزی در خصوص تفاوت های ورزش در ایران و کانادا افزود: برخی از ورزش ها برای ما بسیار جاودانه است و فعالیت های ما نسبت به ورزشکاران کانادایی بیشتر است و در رشته بدنسازی هم از لحاظ علاقه و پتانسیل های موجود اکثر ایرانیان عاشق این رشته هستند ولی در نحوه انجام این رشته و شرایط مالی تفاوت های زیادی بین دو کشور است.
همچنین در ایران هزینه های غذایی و تغذیه های مورد نیاز برای این ورزش بسیار بالاست و برای ورزشکاران بسیار هزینه بر است و از این بابت دچار مشکل می شوند.
سوزنده همچنین در خصوص برنامه های  آینده ورزشی خود اظهار داشت: هم اکنون مجوز مسابقات کشوری را گرفته ام که قرار است دو هفته بعد در تورنتو برگزار شود و نفرات اول هر گروه باهم مسابقه خواهند داد تا بتوانیم کارت پرو را دریافت کنیم که اگر نتوانستم بازهم سال بعد شرکت خواهم کرد تا بتوانم این کارت را بگیرم. اولین هدفی هم که دارم این است که در کلاس خودم سعی می کنم مقام کسب کنم تا بتوانم مجوز کسب کارت پرو را دریافت کنم و بعد از کسب این کارت تمرینات و مسابقات را دنبال کنم تا مجوز حضور در مسابقات مستر المپیا را کسب کنم.
 
 
این بدنساز تبریزی افزود: در این رشته صرف هزینه های بالای دارویی و لباس و ... از لحاظ وقت اکثر اوقات دچار مشکل هستم و برنامه های فشرده روزانه باعث سختی این کار شده است؛ بخصوص که در حال حاضر هم دانشجوی سال آخر هستم و باید بتوانم برنامه هایم را به طور منظم پیش ببرم.
وی در پایان با گلایه مندی از مسئولان ورزشی خاطر نشان کرد: تا این لحظه که در مسابقات بین المللی شرکت می کنم هیچکسی داخل کشور پیگیر نیست که در حال حاضر در کدام کشور هستم و به چه روالی مسابقات را پیگیری می کنم و برای هیچکس اهمیتی ندارد که چگونه این مسابقات را دنبال می کنند که امیدوارم به اقدامات و فعالیت هایم داخل کشور ارج داده شود.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
ورزشکاران ایرانی فعال تر از ورزشکاران کانادایی هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار