رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه:

فراخوان جشنواره «اهمیت کوهستان و زیبائی‌های سهند» منتشر شد

1400/08/30 - 11:33 - کد خبر: 54559 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: فراخوان ارسال آثار هنری شامل نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، کاریکاتور، عکاسی و شعر به جشنواره «اهمیت کوهستان و زیبائی‌های سهند» منتشر شد و علاقه‌مندان تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری ارسال کنند.

به گزارش نصر، غلامرضا زارع روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد زیباشناختی دامنه‌های سهند، هشدار نسبت به وضعیت کنونی و لزوم مشارکت‌های مردمی در حفاظت از آن و نگاه ویژه به راهکارهای فرهنگی و هنری احیاء و محافظت از دامنه‌های سهند از جمله محورهای این فراخوان است.
به گفته وی از دیگر محورهای این رویداد فرهنگی و هنری می‌توان به ارایه راهکار برای احیای طبیعت و اکوسیستم سهند، نمایش تغییر سیمای جغرافیایی در طبیعت به علت بهره‌برداری‌های خارج از توان اکولوژی منطقه سهند، نقش مردم در پیشگیری و مواجهه با بحران از بین رفتن تنوع زیستی گیاهی و جانوری سهند و تاثیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن بر حیات بهره‌برداران سنتی اشاره کرد.
وی در مورد اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری اظهار داشت: هنرمندان در معرفی اهمیت زیست محیطی سهند نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند و جایگاه فرهنگ و هنر در ارایه راهکارهای مناسب برای احیای دامنه‌های سهند و پیگیری‌های مسئولانه غیرقابل انکار است. 
وی اضافه کرد: در هر یک از بخش‌های این فراخوان شامل عکاسی، شعر، کاریکاتور، نقاشی، گرافیک و تصویرسازی ۲ نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند و لوح قدردانی و پنج میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: هر عکاس می‌تواند ۱۰ قطعه تک عکس و تا هفت عکس به صورت مجموعه در موضوعات جشنواره به دبیرخانه ارسال کند و در بخش شعر محدودیتی در ارائه تعداد آثار وجود ندارد.
«زارع» اضافه کرد: در بخش نقاشی هر هنرمند می‌تواند سه اثر تولیدی ارائه کند و تکنیک آثار آزاد و اندازه آن باید ۵۰×۷۰ سانتی‌متر باشد.
وی بیان کرد: در بخش کاریکاتور هر هنرمند می‌تواند پنج اثر به دبیرخانه ارسال کند که اندازه آثار باید A۳ و A۴ باشد و تکنیک ارائه آثار آزاد است.
به گفته وی ارسال آثار به منزله قبول مقررات بوده و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری است.
«زارع» این را هم اضافه کرد که آثار ارائه شده روز بیستم آذرماه مصادف با روز کوهستان در محل این اداره به آدرس مراغه، خیابان معلم شمالی به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/
فراخوان جشنواره «اهمیت کوهستان و زیبائی‌های سهند» منتشر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار