گزارش «نصر» از بررسی الحاق حریم تبریز به باسمنج/

خواسته شورای شهر تبریز، ابطال بخش باسمنج

1400/08/30 - 10:20 - کد خبر: 54553 نسخه چاپی

نصر: بخشداری باسمنج تنها به یک نفر سود دارد که بخشدار است و حقوق آن را شهرداری باسمنج می‌پردازد!

به گزارش نصر، صبح امروز در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر که با حضور نمایندگان مجلس برای مشکلات شهری تبریز برگزار شد در دستور جلسه اول موضوع بخش باسمنج بررسی شد.
"حجت الاسلام و المسلمین میر تاج‌الدینی" گفت: همچنانکه حریم تبریز حقی را برای ما ایجاد کرده که باید از آن دفاع کنیم، تاسیس بخش باسمنج هم حقی برای اهالی این شهر کرده که باید از آن هم دفاع شود.
وی ادامه داد: در مورد تاسیس بخش تصمیم گرفته شده و در رابطه با حریم تبریز تصمیمی اتخاذ نشده است.
" روح اله متفکرآزاد" افزود: الان شهروندان پیگیر فاز دو خاوران هستند، و سوال دیگری مطرح است که آیا شهرداری می‌تواند حریم‌فروشی کند؟
وی اضافه کرد: شهرداری در آنجا حریم فروشی کرده است.
در این قسمت، "عباس رنجبر" شهردار کلانشهر تبریز در واکنش به اظهارات متفکرآزاد، گفت: حریم فروخته نشده است، بلکه در داخل حریم شهرداری ۶۶۰ هکتار زمین خریداری کرده است و بعد از خرید با افرادی که در داخل زمین داشتند توافق شده.
وی در رابطه با تاسیس بخش باسمنج گفت: به نظر می‌رسد در ایجاد باسمنج یک بدسلیقگی اتفاق افتاده است، می‌توانست بخش باسمنج از دو حریم منفصل تشکیل شود که مشابه آن وجود دارد.
در ادامه، "احمد علیرضا بیگی" گفت: حدود ۱۵ سال پیش، شورای شهر باسمنج تصمیم به الحاق این شهر به تبریز را گرفتند، بعد یک تصمیم سیاسی مبنی بر عدم بزرگ شدن تصمیم گرفته شد.
وی افزود: آقای تاج الدینی می‌گویند حقی برای مردم باسمنج ایجاد شده است‌، ولی اینگونه نیست و به مردم این منطقه ظلم شده است، شهرداری باسمنج توان یک مسیرگشایی ساده را ندارد.
وی توضیح داد: با این کار، شمس‌آباد دیگر در دل تبریز ایجاد می‌کنیم چرا که دیر یا زود تبریز بزرگ شده و باسمنج در داخل تبریز قرار خواهد گرفت.
بیگی گفت: ما سوال و تحقیق و تفحص از وزیر کشور در این خصوص را مطرح کردیم و آنها هم قول دادند که این مشکل را بررسی کنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: در دیوان عدالت اداری هم این موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا این مساله حق مردم تبریز است.
وی خاطرنشان کرد: اگر تزلزلی نشان دهیم، این روند با ضعف و نارسایی مواجه شده و به نتیجه نخواهیم رسید.
"علیرضا منادی" دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، گفت: اگر به دنبال افزایش حریم تبریز هستیم، می‌توانیم مابین تبریز و سهند را به حریم اضافه کنیم و یا منطقه قبلی در مابین تبریز و امند که از حریم تبریز خارج شده را دوباره به حریم تبریز اضافه کنیم.
شهردار کلانشهر تبریز در پاسخ به موضوعی که منادی مطرح کرد، توضیح داد: جنوب تبریز به لحاظ توپوگرافی، امکان الحاق به محدوده تبریز را ندارد، همزمان با شرق، این قسمت هم بررسی شده است.
"محمد حسین فرهنگی" نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: معتقدم باید ابطال و اصلاح را به صورت موازی پیش ببریم.
در ادامه "مسعود پزشکیان" در واکنش به سخنان بیگی در ارتباط با بزرگ شدن شهر، گفت: معتقدم اینکه تبریز را بزرگ کنیم و با استانبول و شهرهای دیگر مقایسه کنیم درست نیست، اگر سیستم حمل و نقل عمومی اصلاح شود، بسیار راحت می‌تواند مشکلات ما اعم از مشکلات آب، ترافیک و حریم را حل کند.
وی ادامه داد: تهران یک روزی از هم خواهد پاشید، از همه جا آب ها را به انجا انتقال می‌دهیم، با ایجاد سیستم حمل و نقل صحیح، امکان تردد بین تبریز و شهرهای اطراف را تسهیل کنیم.
وی اضافه کرد: این امر حتی مشکل حاشیه‌نشینی ما را برطرف خواهد کرد.
"حجت‌الاسلام رسول برگی" با اشاره به اینکه ساخت و ساز های غیر مجاز در این مدت شدیدا در منطقه باسمنج افزایش یافته است، گفت: عده‌ای که نمی‌دانیم آیا بنگاه داران یا چه کسانی هستند مشغول ساخت‌وساز غیرمجاز هستند.
وی ادامه داد: حتی آنجا ماموران شهرداری را کتک می‌زنند و جلوی خودروهایشان را می‌گیرند!
وی تاکید کرد: حتی اگر باسمنج بخش بماند یک وضعیت بسیار بدی از نظر ساخت و ساز ایجاد می‌شود.
برگی گفت: اگرچه بخش ماندن باسمنج هیچ نفعی برای باسمنج دارد و برعکس باعثِ ضرر این شهر می‌شود.
"روح اله دهقان نژاد" عضو شورای شهر تبریز گفت: وزیر کشور حسن برادریش را در ابطال این تصمیم به ما ثابت کند.
وی افزود: بخشداری باسمنج تنها به یک نفر سود دارد که بخشدار است و حقوق آن را شهرداری باسمنج می‌پردازد!
در پایان این دستور جلسه همه اعضای شورای شهر بر ابطال این تصمیم رای دادند.
انتهای پیام/
 خواسته شورای شهر تبریز، ابطال بخش باسمنج محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار