معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تفاوت‌ فاحشی در آمار بستری و فوت ناشی از کرونا بین افراد واکسن زده و نزده وجود دارد

1400/08/30 - 09:46 - کد خبر: 54544 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت برای پیک پنجم، گفت: تفاوت‌ فاحشی در آمار بستری و فوت ناشی از کرونا بین افراد واکسن زده و نزده وجود دارد.

به گزارش نصر، دکتر عباسعلی درستی شنبه شب، ۲۹ آبان، در گفت‌وگوی خبری، افزود: بر اساس این آمار، ۸۵ درصد از افراد بستری شده در دوران پیک پنجم  در کشور، واکسن نزده و تنها ۱۵ درصد مابقی از جمله افراد دریافت کننده واکسن بودند.
وی با بیان این‌که آمار فوتی‌ها در بین افراد واکسن زده بسیار ناچیز و نادر است، افزود: بر اساس آنچه مراجع اطلاعاتی دنیا نیز منتشر می‌کنند، کمتر از یک درصد افراد بستری در بیمارستان که واکسن زده‌اند فوت می‌کنند.
وی با اشاره به فوت رئیس شبکه بهداشت و درمان جلفا با وجود دریافت دو دز واکسن، گفت: واکسن تا حد قابل توجهی افراد را از مرگ نجات می‌دهد اما نمی‌توان مقدار جزئی آمار مرگ در این گروه را نادیده گرفت. نزدیک به یکسال است که هیچ مورد فوتی در بین کادر درمان و بهداشت استان وجود نداشته و شهادت این  همکارمان پس از یک سال اتفاق افتاده است.
درستی با تاکید بر این‌که در شرایط کنونی به جز واکسن راه نجات دیگری وجود ندارد، اظهار کرد: در کشور ما طی ۱۰۰ سال اخیر که واکسن رایج شده است، بیماری‌های مهمی از این طریق علاج یافته و تقریبا تمامی مردم کشور تاکنون از انواع واکسن‌های ایرانی دریافت کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره روند بسیار مطلوب واکسیناسیون در استان که در آمارهای کشوری بی نظیر است، افزود: تاکنون نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول واکسن و بیش از ۷۳ درصد نیز هر دو دز را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس استان، گفت: اگر روند بازگشایی مدارس بر طبق پیش بینی‌های انجام گرفته باشد، مشکلی در مدارس نخواهیم داشت. 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: از جمله موارد پیش بینی شده در این خصوص تنها ورود افراد واکسن زده به مدارس از طریق رویت کارت واکسن‌های دیجیتالی و رعایت کامل دستورالعمل‌ها در مدارس است.
انتهای پیام/
تفاوت‌ فاحشی در آمار بستری و فوت ناشی از کرونا بین افراد واکسن زده و نزده وجود دارد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار