مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌ حساس قرار دارد

1400/08/29 - 11:10 - کد خبر: 54489 نسخه چاپی

نصر: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز، امروز شنبه، ۲۹ آبان ماه، در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد.

به گزارش نصر، داود قاسم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز (از ساعت ۹ صبح روز گذشته تا ۹ صبح امروز)، برابر با ۱۲۴ بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است.
وی افزود: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
وی صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.
بر اساس این گزارش؛ شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/
 هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌ حساس قرار دارد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار