سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز:

انجام به موقع معاینه فنی خودروها باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود

1400/08/27 - 22:57 - کد خبر: 54441 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: در شرایط موجود معاینه فنی تنها ابزار در دسترس و ارزان در جهت کنترل انتشار آلایندگی و جلوگیری از وارونگی هوا است.

به گزارش نصر، محمد حسین اسحقی با بیان این مطلب اظهار کرد: هر ساله در تابستان با آلودگی هوا ناشی از افزایش غلظت وزن و همزمان با شروع پاییز، با آلودگی هوا ناشی از ذرات معلق روبرو هستیم و بسیاری از کارشناسان و مسئولان بهداشتی در این زمینه هشدار داده‌اند.
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی هم مدتی پیش اعلام کرد که آلودگی هوا و به نوعی ذرات معلق می‌تواند عاملی جهت تشدید شیوع کرونا باشد؛ اما متاسفانه این امر هر ساله به مراتب فاجعه‌بارتر می‌شود.
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: همه می‌دانیم در کنار انواع آلاینده‌ها، وسائط مختلف حمل و نقل اعم از موتورسیکلت‌ها، خودروهای دیزلی و خودروهای بنزینی فرسوده نیز مطرح می‌شود و بدون تردید استفاده کمتر از خودروهای شخصی، معاینه فنی خودروها با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و یا استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی از جمله رویکردهایی است که باید مدنظر باشد.
وی اضافه کرد: البته عوامل دیگری همچون شرایط جوی، بارش باران و وزش باد نیز در پایدار ماندن و نماندن آلودگی هوا اثرگذار است.
اسحقی تأکید کرد: در شرایط موجود معاینه فنی تنها ابزار در دسترس و ارزان در جهت کنترل انتشار آلایندگی است که این امر نیز نیازمند همکاری و همراهی همه شهروندان و مراجعه به‌موقع به مراکز معاینه فنی موجور در کلانشهر تبریز است.
انتهای پیام/
انجام به موقع معاینه فنی خودروها باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار