دهمین سفر استانی رییس جمهوری؛

ساخت ۱۷هزار و۴۳۰ واحد مسکونی در زنجان آغاز شد

1400/08/27 - 13:23 - کد خبر: 54422 نسخه چاپی

نصر: همزمان با سفر رییس جمهوری به استان زنجان، ساخت ۱۷ هزارو ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۴۳۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش نصر، وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی ۱۹ طرح احداث مسکن در زنجان با بیان اینکه برنامه دولت در قانون جهش تولید ساخت چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال است، گفت: ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به اندازه جمعیت برخی از کشورهای همسایه است که برخی به اجرای این طرح باور نداشتند.
رستم قاسمی ،زمین و تسهیلات، بخش های اجرایی و توانمندی بخش فنی و مهندسی همچنین مصالح ساختمانی را از مولفه‌های تولید مسکن برشمرد و افزود: در این زمینه زمین مهمترین مولفه است و یکی از اقدامات راهبردی وزارت راه و شهرسازی ایجاد بانک زمین است.
وی با یادآوری اینکه کمتر از ۲ ماه است که قانون تولید مسکن به دولت ابلاغ شده است و نیروهای وزارت راه و شهرسازی نیز به صورت شبانه روز در حوزه زمین در کشور کار کردند، اظهار داشت: توافق شده است تا یک میلیون واحد مسکونی را بسازند که در گام اول باید در ۲ سال اول حدود ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ هزار واحد مسکونی احداث شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود سه میلیون واحد شهری داریم که برای ۲ میلیون و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۴۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ واحد زمین پیش بینی شده است، گفت: تا پایان سال‌جاری زمین چهار میلیون مسکن چهار سال آینده را تعیین تکلیف می کنیم که در حال حاضر برای ۲ میلیون و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۴۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ هزار مسکونی زمین آماده داریم.
قاسمی به آخرین جلسه شورای عالی پول و اعتبار اشاره کرد و افزود: سالانه ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۳۶۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ هزار میلیارد تومان بر اساس قانون جهش تولید مسکن تسهیلات در اختیار داریم و بر اساس توافق با شورای عالی پول و اعتبار بانک مرکزی، سقف تسهیلات استان ها مشخص است.
وی با تاکید براینکه تسهیلات خوبی پیش بینی و ابلاغ ها انجام شده است، اظهار داشت: در کشور ظرفیت های فراوانی برای ساخت وجود دارد با ۲۰ هزار واحدی که در استان زنجان در دست اقدام است در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت مهندسین ساخته شود.
قاسمی با اشاره به اینکه در بخش روستایی نیز واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن ساخته می شود و مراحل ساخت نیز رصد می شود به مصالح و مواد مورد نیاز برای مسکن اشاره کرد و تصریح کرد: ظرفیت ها را می شناسیم و سالانه حدود ۸۰ میلیون تن تولید سیمان و ۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد است که از این پتانسیل ها برای ساخت مسکن استفاده خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی  به بخش خدمات و حمایت دولت اشاره کرد و گفت: از محل درآمد صندوق  ملی مسکن که برای بخش های زیرساختی و خدماتی است بر اساس تجربه باید همزمان با ساخت منازل مسکونی این زیر ساخت ها نیز احداث شود.
قاسمی با بیان اینکه این سیاست های دولت است و پافشاری بر اجرای آن داریم و فرصت زیادی نیز برای خانه دار شدن مردم وجود دارد، افزود: در شهرهای بزرگ بیش از ۵۰ درصد درآمد خانوار به مسکن اختصاص دارد.
وی با تاکید بر اینکه مسکن در کشور کمتر از ۲ سال ساخته نمی شود، اظهار داشت: ظرف ۲ سال آینده باید ۲ میلیون مسکن را تمام کنیم و قبل از این زمین های مراحل بعدی را شروع خواهیم کرد تا ظرف چهار سال آینده مسکن را به پایان برسانیم.
قاسمی افزود: در ۲ سال اول و ۲ سال دوم سهم استان ها در تولید مسکن تعیین شده که همه موظف هستیم عملیات ۲ میلیون مسکن را شروع کنیم و مسکن پیشران اقتصاد و اشتغال کشور به شمار می رود  و به کارگاه تولیدی تبدیل می شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن تا روز گذشته یک میلیون و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۴۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ هزار نفر ثبت نامی داشتیم و این طرح را بر اساس متقاضی محور می سازیم، گفت: مردان مجرد نیز می توانند ثبت نام کنند مشروط بر اینکه هنگام تحویل، مستندات ازدواج خود را ارایه دهند.
قاسمی تصریح کرد: امروز ۱۷ هزار واحد مسکونی کلنگی زنی و چهار هزار واحد نیز در حال ساخت است که با این احتساب بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان در دست ساخت است و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای راه های استان به غیر از مسکن اختصاص دادیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل راه های استان ۸۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن تخصیص یافته است و می تواند تحول خوبی در حوزه راه و شهرسازی ایجاد شود از پیمانکاران قدر دانی کرد که متعهد به برنامه زمانبندی باشند.

از ۱۹ پروژه، ۱۴ پروژه نهضت ملی مسکن در زنجان و پنج پروژه دیگر نیز در شهرهای قیدار، ابهر، آببر، خرم دره و هیدج قرار دارد که ۱۷ هزار و  ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۴۳۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬  واحد مسکونی در این پروژه تعریف شده است.
پروژه های نهضت ملی مسکن زنجان در کوی زنگان، ثمین ۲، ارغوان، نصر، شهرک غرب، نارون واقع شده که بر اساس تفاهم نامه بخشی از پروژه ها برای بنیاد شهید، فرهنگیان و نیروهای مسلح است که احداث خواهند شد.
سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به استانها، تنها ۲ روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم یعنی پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد.
آیت‌الله رئیسی تاکنون به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل و سمنان سفر کرده و در دیدار چهره به چهره به بررسی مسایل و مشکلات مردم پرداخته است.
رییس‌جمهوری امروز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در دهمین سفر استانی به استان زنجان سفر کرده است.
انتهای پیام/
ساخت ۱۷هزار و۴۳۰ واحد مسکونی در زنجان آغاز شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار