خبر/

آگاهی رسانی به بیش از پنج هزار نفر در راستای خطرات سکته مغزی

1398/08/12 - 10:51 - کد خبر: 5440 نسخه چاپی

نصر:همزمان با هفته جهانی استروک (سکته مغزی ) بیش از پنج هزار نفر در تبریز با خطرات،علائم و راه های پیشگیری از ابتلا به سکته مغزی آشنا و آگاه شدند.

به گزارش نصر ، مهدی فرهودی رئیس انجمن حمایت از بیماران سکته مغزی استان در این خصوص اظهار داشت : طرح اطلاع رسانی بیماری سکته مغزی و علائم، خطرات و راههای پیشگیری از ابتلا آن با مشارکت انجمن حمایت از بیماران سکته مغزی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دو روز گذشته با استقرار ۱۰ اکیپ در ۱۰ نقطه پرتردد شهر تبریز برگزار شد.

فرهودی افزود : در این طرح بیش از یکصدو پنجاه نفر از دانشجویان پزشکی عضو مرکز تحقیقات اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز شرکت داشته و در طی یک روز در ۱۰ نقطه شهر تبریز به بیش از ۵ هزار نفر در رابطه با بیماری سکته مغزی اطلاعات لازم را برای همشهریان ارائه کردند.

 

وی ادامه داد: در طی این برنامه آموزشهایی مانند علائم و نشانه های بیماری، مراجعه به موقع به مراکز درمانی و نصب و استفاده از اپ خطر سنج سکته مغزی به همشهریان ارائه شد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سکته مغزی استان اضافه کرد : علاوه بر ۱۰ نقطه پر تردد شهر این طرح در روزجمعه در مصلی حضرت امام خمینی تبریز طرح اطلاع رسانی در خصوص بیماری سکته مغزی  برای نمازگزاران ارائه گردید.

 

گفتنی است بزرگترین مرکز  استروک کشور در تبریز و بیمارستان امام رضا  (ع) قرار داشته و علاوه بر اقدامات درمانی ، توانبخشی و گفتار درمانی نیز برای مداوای بیماران سکته مغزی ارائه می گردد.

انتهای پیام/

آگاهی رسانی به  بیش از پنج هزار نفر در راستای خطرات سکته مغزی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار