فرماندار اسکو در تحریریه نصر مطرح کرد؛

ساخت 65 هزار واحد مسکونی جدید در سهند/ لزوم تامین زیرساخت های سهند متناسب با افزایش جمعیت

1400/08/26 - 19:13 - کد خبر: 54375 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو از ادامه روند توسعه شهر جدید سهند خبر داد و افزود: دولت سیزدهم برنامه ساخت 48 هزار واحد مسکونی جدید را در شهر سهند کلید زده است و در دولت گذشته هم ساخت 18 هزار واحد طرح ملی مسکن به تصویب رسیده بود که سرجمع حدود 65 هزار واحد مسکونی جدید در سهند احداث می شود.

به گزارش نصر، "بابک رضی منش" که به مناسبت چهاردهمین سالروز آغاز به کار آژانس خبری-تحلیلی نصر در تحریریه این رسانه حضور یافته بود، بزرگترین سرمایه "نصر" را اعتماد مردم دانست و افزود: نصر با جلب اعتماد مردم و مسئولان در سال های اخیر در روند توسعه آذربایجان شرقی موثر بوده است.

وی با تبریک سالروز تاسیس نصرنیوز به دست اندرکاران این رسانه، اضافه کرد: نصر با رویکرد فراجناحی توانسته است به عنوان یک رسانه مرجع  در شمالغرب کشور مطرح شود.

فرماندار اسکو این شهرستان را منطقه ای غنی از فرهنگ، ادب و جاذبه های تاریخی و گردشگری دانست و تصریح کرد: اسکو به خاطر وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر بفرد، روستای توریستی و تاریخی کندوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی است و جزو شهرستان‌های تراز اول کشور در صنعت گردشگری محسوب می‌شود و جای جای شهرستان اسکو دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی نظیر است که باید با نگاه هنرمندانه عکاسان در سطح کشور و جهان معرفی شود.

رضی منش با بیان اینکه صنعت توریسم، یک صنعت اشتغال آفرین و ثروت آفرین است، افزود: سهم اشتغال اسکو از صنعت گردشگری در کمترین میزان قرار دارد و باید با مطالعه و برنامه ریزی نسبت به فعال کردن همه ظرفیت بخش گردشگری شهرستان با برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌های فرهنگی و هنری، جلب و جذب سرمایه گذار در این بخش اقدام کنیم.

وی به برگزاری جشنواره چاپ باتیک در اسکو اشاره کرد و افزود: صنایع دستی چاپ باتیک به عنوان یک هنر منحصربفرد یکی از ارزش آفرین ترین و اشتغال زا ترین صنایع دستی اسکو است که باید مورد حمایت ویژه ای قرار گیرد.

فرماندار اسکو در ادامه به ظرفیت های بخش کشاورزی اسکو و بخصوص بخش ایلخچی اشاره کرد و گفت: شهرستان اسکو قطب تولید گردو، پسته، بادام، کلزا و گل محمدی در استان است و پسته به عنوان باارزش ترین و گران‌ترین محصول کشاورزی و دارویی یک محصول استراتژیک و صادراتی است و بعد از فرش جایگاه دوم را در صادرات غیر نفتی با ۱.۵ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور به خود اختصاص داده است.

رضی منش با اشاره به اینکه با تغییر سیاست‌ها از جمله اصلاح الگوی کشت و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری نتایج ارزشمندی در ذخیره و حفظ منابع آبی به دست آمده است افزود: با توجه به قرارگیری در حوزه آب ریز دریاچه ارومیه با اجرای این سیاست‌های بخش کشاورزی سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب انجام شده است با اجرای طرح‌های زهکشی در حوزه دریاچه ارومیه توسط سازمان آب منطقه‌ای، سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب نیز از محل اجرای این پروژه‌ها شاهد صرفه جویی در مصرف آب هستیم.

وی با بیان اینکه بخش ایلخچی قطب تولید پسته استان می‌باشد گفت: اکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی بخش ایلخچی پسته کاری شده است که از این مقدار ۱۱۷ هکتار بارور می‌باشد که پیش بینی می‌شود میزان تولید پسته امسال بالغ بر ۱۶۴ تن باشد.
 
فرماندار اسکو با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: حل مشکلات و نارسایی ها به خصوص در شهر جدید سهند با همراهی مردم و رسانه ها میسر است. مشکلات و نارسایی ها در شهر سهند وجود دارد، اما عزم مدیریت شهری سهند برای حل مشکلات کاملاً مشهود است و با شیب مناسبی مشکلات سهند برطرف می شود.

رضی منش اضافه کرد: مدیریت مناسب پسماند و تفکیک از مبدا، ایجاد رینگ های دوچرخه سواری، مدیریت بهینه پسماندهای عفونی، تعامل با شرکت عمران شهر جدید سهند، هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان، بهسازی معابر عمومی و... حرکت های جدید و موثری است که از سوی مدیریت شهری سهند آغاز شده است.

وی از ادامه روند توسعه شهر جدید سهند خبر داد و افزود: دولت سیزدهم برنامه ساخت 48 هزار واحد مسکونی جدید را در شهر سهند کلید زده است و در دولت گذشته هم ساخت 18 هزار واحد طرح ملی مسکن به تصویب رسیده بود که سرجمع حدود 65 هزار واحد مسکونی جدید در سهند احداث می شود.

فرماندار اسکو گفت: پیش بینی می شود جمعیت شهر سهند در چهار سال آینده به 360 هزار نفر برسد، این موضوع فی نفسه یک اتفاق خوب است اما باید از تجارب طرح مسکن مهر استفاده کرده و کاستی ها و مشکلاتی که با افزایش جمعیت سهند به موجود خواهند آمد را مدیریت کنیم.

وی افزود: عمده نگرانی های ما در مورد سهند بحث مشکل آب است، هر پند بحث آب یک مشکل کشوری است اما افزایش جمعیت در سهند متناسب با تامین زیرساخت های آن نیست و دولت باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشد.

رضی منش ادامه داد: بزرگترین مشکل در شهرهای جدید، بحث عدم تناسب زیرساخت ها با آهنگ رشد جمعیت است و جمعیت در شهرهای جدید قبل از زیرساخت ها و خدمات استقرار یافته اند و ما باید این واقعیت را به تصمیم گیران منتقل کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در زمان پیک مصرف 100 لیتر بر ثانیه آب در سهند کم داریم، تاکید کرد: پروژه انتقال آب ارس به تبریز باید سرعت بگیرد.

انتهای پیام/
ساخت 65 هزار واحد مسکونی جدید در سهند/ لزوم تامین زیرساخت های سهند متناسب با افزایش جمعیت محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار