رضا نوروزی:

هدف اصلی دیجی بروز، قیمت مناسب کالا برای مصرف کننده نهایی است

1400/08/26 - 19:19 - کد خبر: 54372 نسخه چاپی

نصر: دیجی بروز در حوزه فروش محصولات دیجیتال فعالیت دارد. این شرکت با ایجاد مزیت های رقابتی توانسته است سهم بزرگی از بازار فروش آنلاین محصولات دیجیتال را از آن خود کند.

به گزارش نصر، رضا نوروزی مدیر عامل و موسس فروشگاه اینترنتی DigiBerooz.com، قصد دارد تجربیات خود را در مسیر ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق با ما به اشتراک بگذارد .گفتگوی مشروح ما با آقای نوروزی را در ادامه می خوانید.

آقای نوروزی خیلی خوش آمدید؛ باعث افتخاره که تشریف آوردید
سلام عرض می کنم خدمت شما و تمام مخاطبان عزیز. ممنون از دعوت شما؛ در خدمتتون هستم.

آقای نوروزی کمی از خودتان بگویید، در حال حاضر روی چه ایده هایی کار میکنید؟
رضا نوروزی هستم، ۳۳ سال سن دارم و تحصیلات آکادمیک رشته مدیریت رو دنبال کردم .رویکرد و ایده من در این حیطه کاری، در حال حاضر بیشتر معطوف به روش دسته بندی و کتگوریکال هست و هدف اصلی گسترش کالاهایی هست که به مشتریان عرضه میشه.

داستان از کجا شروع شد و از کجا به این ایده رسیدید؟
در واقع میشه گفت بنیانگذاران این مجموعه، تقریباً یک دهه در صنف کالای دیجیتال به ویژه گوشی موبایل فعالیت داشتند؛ همینطور خود بنده و تعدادی از همکاران سابقه فعالیت در پوزیشن های مدیریتی و سرپرستی یکسری از برندهای خارجی داشتیم، با در نظر گرفتن این سابقه و مهارتهایی که در طی چندین سال کسب کردیم، و با توجه به اینکه با پیشرفت تکنولوژی، مارکت تمام دنیا همینطور ایران به سمت خرید و فروش آنلاین سوق پیدا میکنه، ما هم این تصمیم رو گرفتیم که فروشگاه آنلاین دیجی بروز رو پایه گذاری کنیم.

آقای نوروزی بفرمایید که از چه زمانی شروع کردید؟ برای من خیلی جالبه که چطوری تونستین بین این همه رقیبی که چندین سال تو این حوزه فعالیت میکنند، رشد کنید؟
مجموعه دیجی بروز حدود سه سال پیش بنیانگذاری شد .در واقع مهارت، سابقه و علم قبلی که در صنف کالای دیجیتال و لوازم جانبی داشتیم، کمک شایانی به ما کرد.

استراتژی بازاریابی شما برای رشد کسب کارتان به چه شکلی است؟ کمی توضیح دهید.
طبیعتا استراتژی با توجه به فراخور زمان خیلی مقطعی و تغییر پذیر هست. ولی استراتژی که در حال حاضر داریم، به صورت کوتاه مدت و با دید بلند مدت هست. در حال حاضر هدف اصلی مجموعه دیجی بروز این هست که بتوانیم کالاها و محصولات را با مناسب ترین قیمت، و در مدت زمان کوتاه و سریع به دست مصرف کننده برسانیم.

بزرگترین چالش و موانعی که در زمینه کسب و کارتان بر آنها غلبه کردید چه مواردی اند؟
یکی از موارد اصلی که توی این مدت برای ما به وجود اومده، بحث تأمین درست کالا هست .در واقع در این مسیر یکی از مزیتهای رقابتی ما در بین مجموعه های دیگر، قیمت کم محصولات هست . اما نوسانات اخیر ارز در ایران، یکی از اصلیترین چالشها در این زمینه برامون بوده، که طبیعتا هم به ضرر ما بوده و هم به ضرر مصرف کننده هست .از دیگر چالشهایی که توی این مسیر وجود داره میشه به رقبای بسیار زیاد اشاره کرد، که در واقع این مسیر رو برامون سخت، جذاب و چالش برانگیز کردن.

شما تا کنون جذب سرمایه کردید؟
هر بیزنیسی با توجه به شرایط خودش، سرمایه خاص خودش رو میطلبه. با توجه به اینکه بیزنس ما روز به روز در حال گسترش و توسعه هست، سرمایه بیشتری رو درگیر میکنه. اما در مورد سوالتون باید بگم که تا حالا جذب سرمایه انجام ندادیم، اما این تصمیم در آینده گرفته میشه که آیا جذب سرمایه انجام بشه یا روال کار به چه شکلی باشه.

به نظر شما حجم بازار چقدره و سهم خودتون رو چقدر میدونین؟
همون طور که شاهد اون هستید، حجم بازار بیزینس آنلاین در ایران، به شکل روزمره در حال افزایش هست. مجموعه دیجی بروز هم تونسته تا به حال حجمی از این بازار رو به خودش اختصاص بده. تلاش ما بر این هست که با افزایش دسته بندی محصولات مان، این سهم را افزایش داده و در نهایت با مجموعه بزرگتری، کار را پیش ببریم.

چه تصویری از آینده دیجی بروز دارید؟
من برای دیجی بروز آینده خیلی بزرگی رو متصور هستیم. در طی این سال ها با افزایش دسته بندی کالا ها پیشرفت های خوبی داشتیم و امیدواریم همین امر در سال های آینده هم محقق بشه.
با توجه به اینکه پرسنل و تیم بسیار خوبی رو در مجموعه دیجی بروز داریم، من فکر میکنم که دیجی بروز در سال های آتی، آینده خیلی خوبی رو خواهد داشت.

روزانه چقدر مطالعه میکنید؟
با توجه به عصر تکنولوژی و شرایطی که الان بر ما حاکم هست، مجبوریم یکسری مطالعات روزمره به شکل آنلاین داشته باشیم. اگر بخوام در مورد مطالعه کتاب های خاصی صحبت کنم، کتاب هایی که مربوط به بیزینس خودمون هست رو روزانه در تایم های محدودی مطالعه میکنم. در نهایت میشه گفت مطالعه روزانه من به نیم الی یک ساعت میرسه.

امکانش هست یک کتابی برامون معرفی کنید که باعث رشد شخصی خودتون شده؟
کتاب های زیادی توی این مسیر وجود داشتن. من میتونم کتاب مورد علاقه خودم رو معرفی کنم، کتاب جنگ بازاریابی با نویسندگی جک تروت.

مدیریت یا رهبری؟
به نظر من بخش بزرگی از مدیریت اکتسابی هست، اما رهبری جنبه متفاوت تری داره. در واقع میشه گفت که مدیریت توی رهبری گنجونده شده. معتقدم که رهبری یک سری کاریزماهای خاص خودش رو می خواد و فکر میکنم این کاریزما بودن از لحاظ ذاتی باید بیشتر باشه.

توصیه شما به کسانی که میخوان تازه کسب و کار خودشون رو شروع کنند چیه؟
میشه گفت که هر کسب و کاری برای شروع یک برنامه میخواد و این برنامه باید به شکل یک بیزینس پلن کلی باشه. اما با در نظر گرفتن شرایط پیچیده جامعه امروزی، لازمه که علاوه بر برنامه های بلند مدت، یکسری هدف ها و برنامه های کوتاه مدت هم در نظر گرفته بشن. و این برنامه های کوتاه مدت بطور مثال برنامه های یک ماهه ، دو ماهه و سه ماهه باید بازنگری بشن و ادامه مسیر حول این محور شکل بگیره.
توصیه بعدی من این هست که دوستان مد نظر داشته باشند که در هر بیزینسی مخصوصا کارهایی که در حیطه صنعت آنلاین شروع میکنند، ممکنه با موانع متعددی مواجه بشن. کاری که باید بکند این هست که همیشه با این موانع جوری برخورد کنند که اونارو به چالش تبدیل کنند. شرط اصلی اینه که این چالش ها رو چه خوب و چه بد قبول کنیم و برای حل اونا تلاش کنیم.

آقای نوروزی، به عنوان سخن آخر، اگر صحبتی هست، بفرمایید؟
ممنونم از شما که با دعوت بنده این فرصت رو در اختیار من قرار دادید. به عنوان سخن آخر میخوام یکی از تجربیاتی که برای مجموعه ما خیلی موثر بوده رو به دوستان عزیز دیگه یادآوری کنم. دوستانی که قصد استارت زدن و شروع یک مجموعه رو دارند، مد نظر داشته باشند که هیچ چیز نمیتونه به اندازه کار تیمی کمک کننده باشه. میشه گفت در صنعت های فروش آنلاین، کار تیمی رکن اساسی هر مجموعه هست و با تیمی کار کردن هست که میشه از پس مشکلات براومد و زودتر به اهداف مجموعه دست پیدا کرد.
انتهای پیام/
هدف اصلی دیجی بروز، قیمت مناسب کالا برای مصرف کننده نهایی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار