مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

پرداخت ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ساخت مسکن محرومان

1398/08/12 - 10:10 - کد خبر: 5434 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تا کنون حدود ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) به هر خانواده محروم پرداخت شده است.

به گزارش نصر، حمیدرضا سهرابی در خصوص مسکن محرومان و اقدامات بنیاد مسکن، گفت: در چهار سال گذشته نزدیک به 220 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و حدود 115 میلیارد تومان قرض‌الحسنه از محل حساب 100 به خانوارهای معلول تعلق گرفته است.

به گفته وی، از سال 94 تاکنون حدود 105 هزار خانوار روستایی مشمول دریافت بلاعوض و قرض‌الحسنه از حساب 100 امام‌خمینی (ره) شدند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: تاکنون برای پنج استان محروم در خصوص مسکن روستایی از جمله جنوب کرمان، سیستان‌ و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، چهارمحال‌ و بختیاری و لرستان با سازمان برنامه و بودجه تفاهم شده است که رقم بلاعوض 25 میلیون تومان بلاعوض و 40 میلیون تومان تسهیلات 40 میلیون تومانی با سود پنج درصد و 15 ساله پرداخت می‌شود.

 

پرداخت 25 میلیون تومان بلاعوض به خانوارهای محروم

سهرابی اعلام کرد: در مناطق محروم روستایی که واحدهای فرسوده دارند و خود توان و آورده‌ای ندارند مقرر شده تا به هر واحد واجد شرایط 25 میلیون تومان به مالکان به صورت بلاعوض پرداخت شود تا واحدهای نیمه تمام خود را به اتمام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ارایه تسهیلات بلاعوض 25 میلیون تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی روستایی در بافت‌های فرسوده برای 20هزار و 440 خانوار روستایی در قالب تفاهم نامه مشترک بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است که نزدیک به 16 هزار واحد آغاز شده است. از این 16 هزار واحد نزدیک به 11هزار واحد فوندانسیون‌ها پی‌ریزی شده و شروع به کار کرده‌اند و نزدیک به 5 هزار واحد اسکلت انجام شده است.

به گفته مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دو ماه آتی نیز استان‌های ایلام، هرمزگان و آذربایجان‌غربی به پنج استان نامبرده شده اضافه می‌شوند.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن به صورت مستمر از کمیته امداد و بهزیستی آمار محرومان را دریافت می‌کند و بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد محرومان در اولویت فعالیت‌های بنیاد هستند.

سهرابی توضیح داد: تاکنون حدود 220 میلیاردتومان بلاعوض از حساب 100 امام پرداخت شده که بیشترین بلاعوض و تسهیلاتی که پرداخت شده است به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خوزستان بوده است.

انتهای پیام/

پرداخت ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ساخت مسکن محرومان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار