مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تبریز در گفت و‌ گو با نصر خبر داد:

از سرگیری فعالیت متروی تبریز

1400/08/26 - 10:03 - کد خبر: 54333 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تبریز گفت: فعالیت متروی تبریز از ساعت ۱۰ صبح امروز از سرگرفته می شود.

به گزارش نصر؛ بهرام فرهخت دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: به دنبال توجه ویژه شهردار تبریز و رفع مشکلات پیش آمده؛ بخشی از مطالبات شرکت های بیمه ای طرف قرارداد پرداخت شد و پس از اتمام عملیات اورهال فعالیت مترو از سر گرفته شد.
وی با اشاره به مشکلات عدیده مالی شرکت بهره برداری متروی تبریز اذعان داشت: بر اساس قانون سه درصد از هزینه ساخت مترو باید در قالب بودجه به شرکت بهره برداری مترو تخصیص یابد که متاسفانه این امر محقق نمی شود.
وی میزان بودجه این شرکت در سال ۱۴۰۰ را ۲۷۰ میلیارد تومان خواند و افزود: از این رقم ۶۰ میلیارد تومان به هزینه های جاری اختصاص دارد و‌مابقی نیز هزینه های نگهداری و‌قطعات یدکی است.
فرهخت با اشاره به اهمیت ناوگان مترو در کلانشهرها اظهار داشت: هم اکنون به دلیل ارایه خدمات مطلوب، ارزان و آسان به شهروندان؛ بهره مندی از خدمات مترو بسیار مورد استقبال قرار گرفته است؛ چنانچه تعطیلی یک روزه آن خیل انتقادات و پیگیری ها را به دنبال داشت.
وی با اشاره به اینکه عدم تشکیل جلسات هیات مدیره آسیب جدی به بدنه مدیریتی متروی تبریز زده است؛ ابراز امیدواری کرد: شهردار تبریز با توجه به پیگیری و‌ ممارستی که دارند امیدواریم زمینه ساز تحول در تخصیص اعتبارات تصویبی شرکت بهره برداری مترو را فراهم کنند.
این گزارش می افزاید؛ فعالیت متروی تبریز از روز گذشته به دلایلی از جمله عدم پرداخت حق بیمه تمام خطر واگن ها و ضرورت اورهال آنها تا ساعت ۱۰ صبح امروز تعطیل بود که خوشبختانه با رفع مشکلات بازگشایی شد.
انتهای پیام/
از سرگیری فعالیت متروی تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار