رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در آذربایجان غربی واکسینه شدند

1400/08/26 - 10:44 - کد خبر: 54332 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۸۷ درصد افراد بالای ۱۸در استان دوز اول واکسن را دریافت کردند.

به گزارش نصر، دکتر محمد امین ولیزاده در گفت و گو با ایسنا بابیان اینکه تا تاریخ ۲۴ آبان ماه سال جاری پوشش واکسیناسیون دوز اول در استان برای افراد بالای ۱۸ سال۸۷.۳ درصد و دوز دوم برای این قشر از جامعه ۶۶.۶ درصد است، افزود: در شهرستان ارومیه پوشش حدود ۹۷درصدی تزریق دوز اول را داریم  که خوشبختانه در آستانه رسیدن به صد در صد است. کمترین تزریق در شهرستان پیرانشهر  با حدود ۶۵ درصد است و خوشبختانه با اطلاع رسانی و افزایش واکسیناسیون پوشش واکسیناسیون در این شهرستان نیز در آستانه رسیدن به  ۷۰ درصد است.
دکتر ولیزاده با بیان اینکه شهرستان ارومیه بیشترین آمار تزریق دوز دوم را نیز دارد ابراز امیدواری کرد: با تزریق ۲۰۰ هزار دوز اول آمار تزریق در کل استان ۹۰ درصد خواهد شد.
وی از تزریق ۷۶ درصدی دوز اول و ۴۲.۶ درصد دوز دوم برای سنین ۱۲ تا ۱۷ سال خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان  اینکه رعایت پروتکلهای بهداشتی و محدودیتهای تردد به ویژه در شهر های شمال آذربایجان غربی که در مجاورت شهرهای جلفا و مرند هستند کاهش یافته است بر افزایش منع ترددها تاکید کرد.
دکتر ولیزاده با اشاره به افزایش ساعات کاری مراکز ۱۶ ساعته به ۲۴ ساعته و فعال بودن تیم سیار واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون خانه به خانه در دستور کار شبکه ها قرار گرفته است و تا آخر ماه جاری تزریق دوز اول به اتمام می رسد.
وی بااشاره به رنگبندی کرونایی شهرهای استان خاطرنشان کرد: حال حاضر ۶ شهرستان استان پلدشت، چایپاره و شوط در شمال استان، اشنویه، سردشت و پیرانشهر در جنوب استان وضعیت قرمز دارند و دو شهر شاهین دژ در جنوب و چالدران در شمال استان وضعیت زرد دارند و ۱۰ شهر دیگر از وضعیت نارنجی برخوردارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اقدامات انجام شده در مقابله با این بیماری افزود: هماهنگی های لازم با مسئولین مراکز بهداشت و درمان شهرهای با وضعیت قرمز جهت تسریع در امر واکسیناسیون و انجام خانه به خانه آن در روستاها با همکاری بهورزان منطقه انجام و تمهیدات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام/
۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در آذربایجان غربی واکسینه شدند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار