خبر/

انتقاد فرماندار هشترود از عدم آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان

1400/08/25 - 20:56 - کد خبر: 54312 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود با انتقاد از عملکرد اداره امور آب شهرستان گفت: متاسفانه این اداره به بهانه‌های واهی از انجام وظایف خود سر باز می‌زند و در خصوص آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به خاطر عدم مـوجودی نقشه، کارهای قانونی خود را انجام نمی‌دهد.

به گزارش نصر، امین امینیان روز سه‌شنبه، ۲۵ آبان ماه در جلسه ستاد مقابله با بحران هشترود خاطرنشان کرد: شرکت نفت باید برای جلوگیری از عدم دسترسی مردم به گاز طبیعی به خاطر مسدودی احتمالی راه های روستایی که فاقد گاز طبیعی هستند، در فصل سرما و بارندگی برف، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد تا آنها از نبود سوخت اذیت نشوند.
وی اضافه کرد: کلیه‌ی مصوبات ستاد مقابله با بحران باید اجرایی شود چرا که همه دستگاه‌های اجرایی ملکف به اجرای قانون هستند تا مردم در مواقع بحران متضرر نشوند. 
امینیان بیان کرد: پیش‌بینی و کاهش خطر که شامل شناسایی و الزام به کارگیری بخش‌های گوناکون است باید در مواقع بحران به کار گرفته شود. 
وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید در رفع بحران آماده باشند، یادآور شد: کلیه ادارات باید عملکرد خود را در پیشگیری از بحران به کار گیرند تا ضعف کارکرد گریبانگیر ادارات متولی نشود.
وی اضافه کرد: همه مراکز درمانی و امداد و نجات باید آمادگی خود را بیشتر کنند که در مواقع بارندگی به موقع به داد مردم برسند تا هموطنان حادثه را تجربه نکنند.
شهردار هشترود نیز در این جلسه از آمادگی کلیه نیروهای این اداره در خصوص جلوگیری از بحران احتمالی بارش برف و باران خبر داد. 
مهدی پورصاق اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی سوخت جایگزین بخصوص در مناطق صعب العبور پیش‌بینی شده و نیروهای لازم در آن اماکن مستقر خواهند شد. 
وی اضافه کرد: ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های شهری، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، جلوگیری از ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها و چندین مورد دیگر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. 
وی خاطرنشان کرد: هرس درختان برای جلوگیری از شکسته شدن در ایام بارندگی برف و پاکسازی انهار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردم در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
انتهای پیام/
انتقاد فرماندار هشترود از عدم آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار