مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

هوای تبریز در آستانه‌ی آلودگی برای تمامی گروه‌های سنی

1400/08/25 - 12:09 - کد خبر: 54279 نسخه چاپی

نصر: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز، امروز سه شنبه، ۲۵ آبان ماه، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته و در آستانه‌ی آلودگی برای تمامی گروه‌های سنی قرار دارد.

به گزارش نصر، داود قاسم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز، برابر با ۱۴۹ بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است. در صورت افزایش این شاخص به ۱۵۱، برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم خواهد بود.
وی در خصوص دلیل این آلودگی هوای تبریز، افزود: مجموعه عوامل در این آلودگی هوای تبریز نقش داشته و شامل سکون هوا، منابع متحرک مثل وسایل نقلیه و منابع ساکن مثل کارخانجات، مازوت سوزی نیروگاه تبریز و وسایل گرمایشی منازل است.  
وی ادامه داد: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
قاسم زاده صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در وضعیتی که هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است نیز توصیه می‌شود با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری شود.
بر اساس این گزارش؛ شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/
 هوای تبریز در آستانه‌ی آلودگی برای تمامی گروه‌های سنی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار