مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد:

تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، لازمه رفع محدودیت‌های کرونایی

1400/08/24 - 13:46 - کد خبر: 54222 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح مدیریت هوشمند کرونا گفت: با آغاز رفع محدودیت‌های کرونایی، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید افزایش یافته و عادی‌انگاری در جامعه اتفاق نیافتد.

به گزارش نصر، بدر شکوهی روز دوشنبه، ۲۴ آبان ماه در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا، با ابراز خرسندی از روند نزولی تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان گفت: این وضعیت شکننده است و باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه به مرحله تثبیت بیماری برسیم.
وی افزود: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، رفع تدریجی و هوشمندانه بخش قابل توجهی از محدودیت‌های اجتماعی است که لازمه این امر، تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری است.
شکوهی، روند نزولی میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها در برخی اماکن عمومی را نگران‌کننده دانست و گفت: رفع محدودیت‌ها نباید زمینه عادی‌انگاری را ایجاد کنند که رسانه‌ها در این زمینه نقش بزرگی بر عهده دارند.
وی همچنین افزایش میزان واکسیناسیون تا ۸۵ درصد را از جمله راهکارهای ضروری برای تثبیت وضعیت کرونا عنوان کرد و گفت: کمیته نظارت با تشکیل جلسات مستمر، میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها را رصد کرده و این حساسیت را به افکار عمومی منتقل خواهد کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه از روند نزولی تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان خبر داد و گفت: با وجود این روند، آذربایجان‌شرقی همچنان جزو استان‌های با فوتی بالاست.
عباسعلی درستی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر میزان واکسیناسیون، رتبه دوم کشور را دارد، افزود: ۷۱ درصد از کل جمعیت استان و ۸۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال، حداقل یک دز و ۵۷ درصد از کل جمعیت و ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که همه این ارقام، از متوسط کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به تصویب طرح مدیریت هوشمند کرونا که با مسئولیت وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اجرا خواهد شد، افزود: کمیته نظارت در روند اجرای این طرح نقش ویژه‌ای خواهد داشت.
درستی با بیان اینکه با اجرای این طرح، محدودیت‌های کرونایی به تدریج رفع خواهد شد، گفت: برای رفع محدودیت‌ها، هفت شرط در این طرح پیش‌بینی شده است که شامل تزریق واکسن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت ظرفیت فضا، تهویه مناسب، در دسترس بودن مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدایی محیط می‌باشد.
محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی نیز اظهار کرد: تهدیدها در حوزه زیستی، مدرن هستند و مقابله با آنها باید علمی و فناورانه باشد، لذا تیم‌های تخصصی باید بر روند مقابله با بیماری و رعایت شیوه‌نامه‌ها نظارت داشته باشند.
وی افزود: هرچند وضعیت بیماری کرونا رو به بهبود است، اما با توجه به اینکه رفتار این ویروس، ناشناخته است، همچنان باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.
انتهای پیام/
تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، لازمه رفع محدودیت‌های کرونایی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار