رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی:

شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود

1400/08/23 - 16:14 - کد خبر: 54159 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از فعال سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات در این استان خبر داد و گفت: بازگشت شوراهای خل اختلاف به فلسفه اصلی وجودی خود که همانا ایجاد صبح و سازش بین طرفین دعوی است، بسیار ضروری است.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی در نشستی با حضور تعدادی از فعالان رسانه ای استان، اظهار داشت: راهبرد اصلی قوه قضائیه در امر شوراهای حل اختلاف بازگشت شوراهای های حل اختلاف به فلسفه اصلی ایجاد شوراها است تا بخش اعظمی از مشکلات دستگاه قضائی پیش از تشکیل پرونده ها حل و فصل شود.
وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف در ایران و در زمان مرحوم آیت الله شاهرودی ایجاد شد، ادامه داد: هدف اصلی از تاسیس آن مداخله دادن مردم در مسایل و مشکلات بدون مراجعه به دستگاه قضایی بود که به طور قطع آثاری مثبت به همراه داشت.
خلیل اللهی با تاکید بر اینکه تاسیس و فعالیت شوراهای تخصصی جزو اولویت های دستگاه قضایی است، افزود: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ معنوی از ظرفیت و توان آنها در بین اصناف برای حل مسایل و مشکلات بهره مند شویم.
وی گفت: فلسفه اصلی شوراهای حل اختلاف توسعه صلح و سازش بود و باید به جای تکیه بر ارائه آمار به دنبال بهره مندی از ظرفیت مردم و به خصوص از تجربه ریش سفیدان و صاحبان نفوذ در اصناف برای توسعه صلح و سازش و حل و فصل مسایل و مشکلات صنوف بین خود اصناف حل و فصل شود.
خلیل اللهی اضافه کرد: بحث شورایاری از چند سال گذشته در دستور کار تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی است و در بین اکثر صنوف این موضوع شروع شده است و این نهادها مستقر شدند تا از این ظرفیت بالای آنها دستگاه قضائی استفاده کند.
وی با بیان اینکه اولین شوراهای تخصصی در آذربایجان شرقی تشکیل شده و شوراهای حل احتلاف رسانه و مطبوعات جزو اولین شوراهای حل اختلاف تخصصی استان است، گفت: با توجه به اعتمادی که بین مردم نسبت به رسانه ها وجود دارد باید با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها در جامعه فرهنگ سازی شده و به منظور افزایش صلح و سازش استفاده شود.
انتهای پیام/
شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار