با امضای قرارداد بانک توسعه تعاون و آب و فاضلاب کشور؛

بیش از ٢٣ هزار شغل در بخش آب و فاضلاب ایجاد می‌شود

1398/08/11 - 17:23 - کد خبر: 5414 نسخه چاپی

نصر: بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور وزیران نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارداد ایجاد ٢٣ هزار و ۵٨٧ شغل مستقیم و غیرمستقیم به ارزش ١٩ هزار و ٢٨١ میلیارد ریال اعتبار را امضا کردند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، این تفاهم‌نامه ظهر امروز (شنبه) در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.  

براساس این تفاهم‌نامه ٩۵٠ میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی و بقیه نیز توسط بانک توسعه تعاون تامین می‌شود.

متوسط سرانه ایجاد هر شغل برای هر نفر در این طرح  ٨٠ میلیون تومان است.  

این تفاهم‌نامه در راستای تکلیفی است که بند الف تبصره ١٨ بودجه تعیین کرد و بانک توسعه تعاون نیز به عنوان بانک عامل انتخاب شد.

«مرتضی بخشایش» مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو در این مراسم گفت: منابع اجرای این طرح‌ها به صورت مشترک بین صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک توسعه تعاون هر کدام ۵۰ درصد تامین می‌شود.

وی افزود:  فرایند انتخاب طرح‌ها و تسهیل آنها توسط وزارت نیرو و براساس برنامه‌های پیشنهادی، توزیع استانی و اقدامات نهادسازی و زیرساختی در راستای تبصره ۱۸ قانون بودجه اجرا می‌شود. 

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو گفت با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه ۶ طرح بزرگ توسط آبفای کشور تهیه شده است، گفت: سه طرح مربوط به آب و فاضلاب روستایی شامل احداث و بهره‌برداری واحدهای کوچک و ارتقای کیفی آب، تجهیز به انواع ماشین آلات و آبرسانی با تانکر است.

وی ادامه داد: سه طرح دیگر نیز مربوط به آب و فاضلاب شهری، بهره‌برداری از آب با قراردادهای بلندمدت، شناسایی و طرح‌های رفع نشتی آب و کاهش مصرف آب است که با اجرای این طرح‌ها ۸۰ درصد مصرف آب در مناطق موردنظر کاهش پیدا می‌کند. 

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌های توسعه اشتغال و کارآفرینی صنعت آب و فاضلاب کشور را یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان دانست که ۹۵۰ میلیارد تومان آن از منابع صندوق توسعه ملی و ۹۵۰ میلیارد تومان از طرف بانک توسعه تعاون تهیه شده و ۲۱ درصد نیز سرمایه در گردش برای این طرح‌ها درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

بیش از ٢٣ هزار شغل در بخش آب و فاضلاب ایجاد می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار