سومین ​مرحله مسابقات تورینگ و سافاری قهرمانی کشور؛

اتومبیلرانان برتر سافاری معرفی شدند/ همایش خودروهای تاریخی و کلاسیک در پیست آزادی

1398/08/11 - 16:57 - کد خبر: 5410 نسخه چاپی

نصر: با برگزاری سومین ​مرحله مسابقات تورینگ و سافاری قهرمانی کشور اتومبیلرانان برتر معرفی شدند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، سومین ​مرحله مسابقات تورینگ و سافاری قهرمانی کشور طی دو روز به میزبانی استان همدان برگزار شد.

در این رقابت ها ۶۲ خودرو از ۱۰ استان در مسیر شهرهای همدان، نهاوند، ملایر و تویسرکان به طول ۲۵۰ کیلومتر، طی روزهای نهم و دهم آبان ماه، در دو کلاس حرفه ای و همگانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

یکی از اهداف فدراسیون ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و توسعه و تسهیل ورزش اتومبیلرانی در بین جامعه و همچنین ایجاد رقابت سالم در کنار خانواده و استفاده بهینه و صحیح از طبیعت زیبای کشور است.

در پایان این رقابت نفرات برتر در دو کلاس همگانی و حرفه ای از سوی کمیته تورینگ و سافاری ​معرفی شدند:

 

کلاس حرفه ای
 ۱.جمال زارعی، سیدجمال امینی ‌ استان قزوین
 ۲.محمدمهدی زمانی، محمود رضا عبادیان ‌ استان قزوین
 ۳.محمود شکرالهی، علی شکرالهی ‌ استان آذربایجان شرقی

 

 کلاس همگانی
 ۱.عبدالطیف امین سرندی، وحیده فاتحی ‌ آذربایجان شرقی
 ۲.علیرضا بیاتیان، محمدمعین بیاتیان ‌ استان اصفهان
 ۳.رضا محمد میلانی، عطاا... عباس نژاد ‌ آذربایجان شرقی

 

گردهمایی سراسری خودروهای تاریخی و کلاسیک در پیست آزادی برگزار شد

به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش همایش فراگیر خودروهای کلاسیک و تاریخی به میزبانی پیست اتومبیلرانی مجموعه آزادی تهران برگزار شد.

این همایش بزرگ و سراسری با حضور نزدیک به ۷۰۰ خودروی کلاسیک و تاریخی از ساعت ۱۴ در یک هوای مطبوع پاییزی برگزار شد و فدراسیون میزبان تعداد بسیار زیادی از بازدید کنندگان بود که برای ورود به پیست اتومبیلرانی، ساعت ها در ترافیک خیابان های منتهی به پیست آزادی منتظر بودند.

پیش از این و در هفته های گذشته کمیته کلاسیک فدراسیون با انتشار فراخوان عمومی از مالکان و مجموعه داران خودرو، برای شرکت در این همایش دعوت کرده بود، به شرطی که خودروها قدمت بالای بیست و پنج سال داشته و علاوه بر اصالت دارای شرایط ظاهری مناسب باشند و همین باعث شده بود که علاوه بر حضور انفرادی خودروها، بازدید کنندگان شاهد حضور گروهی و کلوپ های هواداری مختلف باشند.

از جمله خودروها و کلوپ های شرکت کننده در این گردهمایی می توان به کلوپ رسمی بنز، فولکس واگن ، خودروهای ژاپنی، آمریکایی، آلمانی، دو دیفرانسیل، کمپینگ و .... اشاره کرد.

از آلمانی های حاضر مدل های کلاسیک بی ام دبلیو، مرسدس بنز، پنز پاگودا (۲۸۰ اس ال)، بی ام دبلیو کوپه ۳۰۰۰ و  E۳۶ , پورشه ۹۱۱ کاررا، نظر علاقمندان را به خود جلب کرده بود.

اما دیگر بخش جذاب این همایش حضور خوردوهای آمریکایی بود که به دلیل حجم موتور و بدنه بزرگ و قدرت عجیب خود علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده بود، از نمونه های بارز این آمریکایی های عجیب و زیبا می توان به فورد موستانگ شلبی دهه 60 میلادی، پونتیاک، کامارو، شورلت کوروت های C۲ ،C۳، بلیزر های غول پیکر، دوج، آریا و ... اشاره کرد.

خودرو های ژاپنی و انگلیسی هم زیبایی خاص خود را داشت، از تویوتا، داتسون و سوباروهای ژاپنی گرفته تا مینی ماینر های کوچک و جکوارهای کروک دوست داشنی انگلیسی، همه علامندان را سوی خود کشانده بودند.

لازم به ذکر است هدف از برگزاری همایش های کلاسیک و تاریخی، علاوه نشان دادن زیبایی و سیر تحول تولید برندهای خودروسازی دنیا و همچنین تجدید خاطره با این اتومبیل ها می باشد، تلاشی ​خواهد بود برای حفظ این آثار ارزشمند که سالهاست از سوی کمیته کلاسیک فدراسیون در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

اتومبیلرانان برتر سافاری معرفی شدند/ همایش خودروهای تاریخی و کلاسیک در پیست آزادی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار