آزمایشگاهی به وسعت اقتصاد کشور

1400/08/22 - 12:41 - کد خبر: 54080 نسخه چاپی

نصر: افزایش قیمت فروش خودروسازان و تغییر مرجع قیمت‌‌گذاری، از چهارشنبه سوژه جمع توییتری بورسی‌‌ها و اقتصادی‌‌ها تا دیروز بود. سوژه‌‌ای که در همان روز اعلام این خبر مورد‌توجه این جمع قرار گرفت و آنها در صفحه‌های خود به این مساله از این جهت می‌پرداختند که حذف قیمت‌گذاری دستوری با پیگیری‌‌‌‌‌‌های سهامداران و سازمان بورس انجام شده است.

به گزارش نصر، برخی نیز از این مهم سخن گفتند که تنها مرجع قیمت‌گذاری تغییر کرده و خبری از لغو آن نیست؛ با این حال عمده بورسی‌‌ها در نوشته‌هایشان ابراز خرسندی می‌کردند‌ که می‌توان به حذف قیمت‌گذاری در همه صنایع امیدوار بود، اما با اعلام لغو این خبر و بازگشت به روال معمول در قیمت‌گذاری خودرو، این سوژه در کنار دیگر موضوعات روز در توییتر بار دیگر داغ شد و مورد‌توجه کاربران قرار گرفت.
در این میان بار دیگر ابراهیم رئیسی و دولت او مورد انتقاد قرار گرفتند. مساله‌‌ای که در روز اعلام این خبر برعکس بود و برخی از کاربران نسبت به عملکرد و شروع حذف سیاست دستوری در حوزه اقتصاد توسط دولت سیزدهم به آن خوش‌‌بین بودند و ابراهیم رئیسی را دارای پتانسیلی معرفی می‌کردند‌ که می‌تواند خیلی از قوانین و دستورالعمل‌‌های مضر علیه اقتصاد کشور را لغو کند اما با دستور او در رابطه با لغو این اقدام، فضای توییتر فارسی باز‌هم به سمت انتقاد از منفعل‌بودن و کوتاه‌آمدن دولت در برابر آنچه کاربران آن را دست‌‌های پشت‌پرده می‌‌خواندند رفت، با این‌حال برخی از چهره‌ها و دولتمردان در حمایت از تصمیم عدم‌افزایش قیمت خودرو در صفحه‌هایشان نوشتند. یکی از این افراد محمد حسینی، معاون ابراهیم رئیسی در امور مجلس شورای اسلامی بود. حسینی در صفحه توییتر خود نوشت: «لغو افزایش قیمت خودرو خبری خوب است در اوضاع اقتصادی فعلی. دغدغه مهم این روزهای آقای رئیسی نظارت و کنترل بر قیمت کالاها است، بر این اساس و با توجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌‌ای نداشته، وزارت صمت به خودروسازان دستور داد هرگونه افزایش قیمت ممنوع است.»
اما اکثر کاربران نسبت به این اظهارنظر روی خوشی نشان ندادند و با بازنشر توییت معاون رئیس دولت، اینطور نوشتند که اگر با دستور و بگیر و ببند، اقتصاد کشور سر و سامان می‌‌گیرد، بهتر است اول به دلار دستور بدهید که قیمتش کاهش پیدا کند. بعد به مرغ و گوشت و دیگر مایحتاج عمومی مردم. حسین سلاح‌‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در این‌خصوص در صفحه توییتر خود نوشت: «معاون اول محترم رئیس‌‌جمهور! تلاش برای مهار تورم با بازرسی و کنترل قیمت، مثل تلاش برای درمان آبله با کرم‌‌پودر و سایر اقلام زیبایی است. تعبیر و تقلیل فشار تورمی به «گران‌فروشی کسبه» آغاز راه غلط و پرخطری است که در انتهای آن گرانی جای خود را به مشکل بزرگ‌تری می‌دهد. وی در توییتی دیگر نوشت: «اقدامات سراسیمه و نمایشی و غیرعلمی در حوزه سیاستگذاری اقتصادی، آن‌هم در این شرایط حساس و شکننده، کشور را دچار بلایایی خواهد کرد که گرانی گوشت و شیر و تخم‌مرغ در برابرش موهبت بهشتی باشد.»
انتهای پیام/
آزمایشگاهی به وسعت اقتصاد کشور خبرگزاری عصرایران


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار