سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف آذربایجان‌شرقی خبر داد:

رهایی ۱۷ محکوم به قصاص با تلاش شورایاران زندان مرکزی تبریز

1400/08/22 - 12:46 - کد خبر: 54078 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت توسعه حل اختلاف آذربایجان شرقی گفت: در سالجاری با تلاش‌های اعضای شوراها و همیاران شوراهای حل اختلاف زندان مرکزی تبریز، تعداد ۱۷ پرونده قصاص، منجر به رضایت اولیای دم شده است.

به گزارش نصر، حسین قربانی روز شنبه، 22 آبان‌ماه، در جلسه‌ای با اعضای شوراها و همیاران شوراهای حل اختلاف زندان مرکزی تبریز به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس شوراهای حل اختلاف در کشور، اظهار کرد: شوراها باید متفاوت از محاکم باشند و ضمن ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف در استان، مردم وقتی به شوراها مراجعه می‌کنند باید به راحتی بتوانند خواست‌ها خود را مطرح کند.
وی با اشاره به بلاتکلیفی قانون شوراهای حل اختلاف، افزود: نگاه قوه قضاییه به شوراهای حل اختلاف صرفا هدایت به سمت صلح و سازش یعنی بازگشت به فلسفه وجودی شوراها است.
وی با تاکید بر این‌که متاسفانه تا به امروز تکلیف شوراها مشخص شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به پرونده‌هایی که وارد شوراها می‌شود اگر بنا باشد صلاحیت شوراها فقط صلح و سازش باشد حجم ورودی پرونده‌ها به تشکیلات قضایی افزایش خواهد یافت که این موضوع نگران کننده است.
قربانی با قدردانی از تلاش‌های شورایاران زندان مرکزی تبریز در رابطه با حل و فصل مشکلات در زندان، ادامه داد: شوراهای حل اختلاف زندان‌ها زحمات مضاعفی متحمل می‌شوند و فارغ از ارجاعات در موضوعاتی که قابلیت صلح و سازش داشته در زندان ورود کرده و با تلاش بسیار، آن‌ها را حل و فصل می‌کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، وی اضافه کرد: شورا یاران نسبت به تک به تک این پرونده‌ها زحمات بسیاری می‌کشند، به خصوص در رابطه با قصاص‌هایی که با تلاش شورایاران منجر به رضایت اولیای دم می‌شود.
انتهای پیام/
رهایی ۱۷ محکوم به قصاص با تلاش شورایاران زندان مرکزی تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار