مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

امیدوارم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران همچنان بدرخشد

1400/08/22 - 11:11 - کد خبر: 54070 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر استمرار این جشنواره، گفت: امیدوارم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در سال های آینده همچنان بدرخشد.

به گزارش نصر، سید قاسم ناظمی در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با تجلیل از عوامل برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، گفت: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران افتخاری برای هنر این استان است.
وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با کمک مسئولان مربوطه تمام دغدغه‌ها، مشکلات هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران رفع و شاهد پیشرفت و موفقیت‌های بیشتر در این زمینه باشیم.
ناظمی، سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را دومین سفر وی به آذربایجان شرقی در حدود یک ماهه گذشته عنوان کرد و افزود: باید از توجه ویژه وزیر و رئیس جمهوری به هنر شهرستان‌ها تقدیر و تشکر کرد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم تاریخ و فرهنگ شهرستان اهر را بسیار غنی برشمرد و گفت: اهر شهر تمدن، فرهنگ و زادگاه عالم بزرگی چون شیخ شهاب الدین اهری استاد شیخ صفی الدین اردبیلی است و در این میان وجود سنگ نوشته اورارتویی متعلق به بیش از ۶هزار سال نشان دهنده فرهنگ غنی و گذشته درخشان این منطقه و شهرستان اهر است.
احمد محرم زاده، ارسباران را منطقه شجاعت و مهد پرورش دلیران و سرداران بزرگی چون ستارخان و باقرخان برشمرد که در طول قرن‌ها، گذشته‌ای درخشان داشته است.
وی با تاکید بر لزوم توجه و حمایت مادی و معنوی از جوانان این منطقه در حوزه فرهنگی و هنری، گفت: منطقه ارسباران ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگی و هنری داشته و باید مسئولان به این امر توجه ویژه داشته باشند.
وی همچنین به پروژه‌های نیمه تمام حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان هریس اشاره کرد و افزود: خانه هنر این شهرستان که تاکنون ۸۰ درصد آن با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال به اتمام رسیده است، امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده نیز که حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد به زودی با اخذ اعتبار، احداث آن به پایان برسد.
محرم زاده همچنین خواستار تجهیز سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس و اختصاص اعتبارات فرهنگی و هنری به این شهرستان شد.
وی در ادامه فرش هریس را یک نام تجاری بین المللی عنوان کرد و خواستار توجه و حمایت مسئولان از این هنر ناب شد و حمایت از این هنر و صنعت ناب منطقه را در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد خانوارهای بسیار موثر برشمرد.
امام جمعه اهر نیز در این مراسم نوآوری و خلق آثار بی بدیل را از صفات الهی برشمرد و گفت: هنرمندان نیز با نوآوری و خلق آثار جدید فرهنگی و هنری می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند و نیاز روز جامعه را مطرح کنند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده از افتخارات منطقه ارسباران به مرکزیت اهر را برگزاری ۱۲۰۰ یادواره شهید هر سال در یکی از شهرهای منطقه ارسباران برشمرد. 
وی در ادامه با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر تاریخی اهر و در کنار هنرمندان تئاتر، گفت: شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان به صورت منظم و مرتب در حال برگزاری است و امسال نیز ششمین جلسه برگزار شد که در طول این شش جلسه موضوعاتی مانند نماز، قرآن، خانواده و شناسایی ظرفیت‌های در حاشیه شهر، روز نماز جمعه، نوجوانان و طلایه داران در جلسات مطرح و تلاش داریم موضوعات در شهر عملی شوند.
بر اساس این گزارش، در پانزدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران هنرمندان از ۱۵ استان کشور در قالب ۲۵ گروه نمایشی صحنه‌ای، خیابانی و سنتی از ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در محل شهرستان اهر به رقابت پرداختند.
انتهای پیام/
 امیدوارم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران همچنان بدرخشد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار