خبر/

غیر استاندارد بودن ۱۰ هزار کلاس درس آذربایجان شرقی

1400/08/21 - 12:27 - کد خبر: 54045 نسخه چاپی

نصر: معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۱۰ هزار کلاس درس در استان غیر استاندارد است.

به گزارش نصر، مرکز آذربایجان شرقی، محمد نجفی در مراسم افتتاح مدرسه ۵ کلاسه خیر ساز حاج علی عسگریان دماوندی در روستای قره دیو منطقه نظرکهریزی هشترود افزود: از ۲۴ هزار کلاس درس استان ۱۰ هزار کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
وی با بیان اینکه هر کلاس درس برای نوسازی به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارد گفت: برای استاندارد سازی ۱۰ هزار کلاس درس به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
نجفی با اشاره به وجود ۵۰۰ کلاس درس کانکسی در استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند در طرح آجر به آجر برای ساخت مدارس به صورت مشارکتی با اعضای خانواده، همسایگان و دوستان مشارکت کنند.
وی گفت: اگر در روستا‌ها اهالی ۳۰ درصد و در شهر‌ها ۵۰ درصد مشارکت داسته باشند مابقی هزینه را دولت تقبل می‌کند و نام مدرسه هم با نظر مشارکت کنندگان نام گذاری می‌شود.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خیران مدرسه ساز و مدرسه یار استان امسال ۲۲۰ میلیارد تومان کمک کرده اند که این مبلغ در سال گذشته ۲۰۸ میلیارد تومان بود و امیدواریم تا پایان سال این تعهد و کمک را به ۳۰۰ میلیارد تومان برسانیم.
 امینیان فرماندارشهرستان هشترود هم در این مراسم از نبود اینترنت و شبکه تلویزیونی آموزش در برخی روستا‌ها انتقاد کرد و تقویت این سیستم‌ها را در روستا‌ها خواستار شد.
 حسن زاده رئیس آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی هم گفت: از ۸۶ فضای آموزشی این شهر متاسفانه ۱۷ مدرسه کانکسی و ۳۰ مدرسه نیز در حال تخریب است.
وی گفت: با همت کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی خرید خدمات در منطقه به صفر رسیده و تمامی دانش آموزان در مدارس دولتی درس می‌خوانند.
مدرسه ۵ کلاسه امام موسی کاظم (علیه السلام) روستای قره دیو بخش نظرکهریزی هشترود با ۲۳۰ متر زیربنا به همت خیّر مدرسه ساز علی عسگریان دماوندی با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان احداث شده است.
انتهای پیام/
غیر استاندارد بودن ۱۰ هزار کلاس درس آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار