خبر/

اتحادیه اروپا تحریم های ترکیه را تمدید کرد

1400/08/21 - 10:56 - کد خبر: 54043 نسخه چاپی

نصر: شورای اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های حفاری ترکیه در شرق مدیترانه را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

به گزارش نصر از وب سایت شورای اتحادیه اروپا، در نشست روز پنجشنبه پس از بررسی چارچوب اقدامات محدودکننده در پاسخ به فعالیت‌های حفاری غیرمجاز ترکیه در مدیترانه شرقی، شورای اروپا تحریم های ترکیه را به مدت یک سال، تا ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲ () تمدید کرد.
براساس بیانیه منتشر شده، اتحادیه اروپا همچنان می‌تواند اقدامات محدودکننده هدفمندی را بر افراد یا نهادهایی که مسئول یا درگیر در فعالیت‌های حفاری غیرمجاز مربوط به هیدروکربن‌ها در شرق مدیترانه هستند، اعمال کند.
اقدامات محدودکننده‌ شامل مسدود کردن دارایی‌های افراد و نهادهای مرتبط و همچنین ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا برای افراد فهرست‌شده است. علاوه بر این، افراد و نهادهای اتحادیه اروپا از دراختیار قراردادن سرمایه به افراد فهرست شده منع شده اند.
برنامه‌های ترکیه برای اکتشافات بیشتر در میادین گازی در شرق مدیترانه، یونان و قبرس را خشمگین کرده است. با افزایش فعالیت‌های مرتبط با حفاری از سوی ترکیه در آب‌های مورد مناقشه، نگرانی‌ها در خصوص احتمال وقوع درگیری‌های نظامی میان این کشورها بالا گرفته است. ترکیه اعلام کرده که خواهان تنش نیست و تنها در پی کشف میادین گازی بیشتر است، این در حالی‌است که یونان و قبرس هم بر این میادین ادعای مالکیت دارند.
در حاشیه اجلاس آبان ماه وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی در مورد افزایش تنش ها در شرق مدیترانه تصریح کرد: ترکیه و یونان هر دو از اعضای مهم ناتو هستند و در انجام ماموریت های ناتو نقش بسزایی ایفا می کنند. ناتو یک مکانیسم کاهش تنش را ساماندهی کرده است تا از برخوردهای هوایی و دریایی بین این دو کشور جلوگیری کند.
انتهای پیام/
اتحادیه اروپا تحریم های ترکیه را تمدید کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار