رییس اتحادیه بنکداران تبریز؛

وزارت صمت برای کنترل قیمت زعفران ورود کند

1400/08/20 - 09:26 - کد خبر: 54025 نسخه چاپی

نصر: رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تبریز با اشاره به افزایش قیمت سرسام آور محصور زعفران، گفت: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای کنترل قیمت این محصول ورود عملی کند.

به گزارش نصر، حسین باحجب محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار، دلیل اصلی افزایش قیمت روزهای اخیر زعفران را کاهش تولید و افزایش میزان صادرات آن نسبت به سال های گذشته اعلام و اضافه کرد: دولت می تواند با اتخاذ تدابیر ویژه در جهت کاهش میزان صادرات اقدام کرده و تا حدودی مانع از افزایش روز افزون قیمت این محصول مهم غذایی شود.
وی اظهار داشت: تعین کننده اصلی قیمت زعفران در کل کشور استان های خراسان و شهر مشهد است و در این رابطه شهرهای دیگر هیچ نقشی در افزایش قیمت و یا احتمالا" گران فروشی این محصول ندارند.
باحجب محمدی، انتشار اخباری مبنی بر احتکار زعفران در تبریز را رد کرد و یادآور شد: در تبریز تعداد بسیار محدود و انگشت شمار در حوزه توزیع زعفران فعالیت دارند و به جز چند واحد صنفی، هیچ واحدی در حد کلان اقدام به توزیع و پخش این محصول در آذربایجان شرقی نمی کند، بنابراین هر گونه شائبه درباره احتکار زعفران در این شهر به منظور گران فروشی آن صحت ندارد.
وی با تاکید بر مظلومیت و تعهد اصناف آذربایجان و تبریز در رعایت حال مشتریان، ادامه داد: امروز در حالی که در بیشتر شهرهای ایران قیمت هر مثقال زعفران به بیش از ۱۵۰ هزار تومان رسیده است، این محصول در بازار تبریز حتی پایین تر از این قیمت ها به فروش می رسد.
باحجب محمدی، اصناف فعال در حوزه زعفران آذربایجان شرقی را کم تعداد و ضعیف توصیف کرد و گفت: بسیاری از اصناف توزیع کننده زعفران به دلیل اینکه پیش از افزایش قیمت ها، خرید کرده بودند به دلیل نیازهای مالی اقدام به فروش با قیمت های به مراتب پایین تر از بازار روز می کنند.
به گفته وی امروز قیمت هر مثقال زعفران درجه یک در تبریز حتی به قیمت ۱۴۲ هزار تومان نیز فروش می رود.
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تبریز اظهار داشت: باید توجه داشت که بازار کنونی زعفران بدون دخالت دولت کنترل نخواهد شد و ادامه این روند افزایش بیش از پیش قیمت ها را محتمل می کند.
به گزارش ایرنا، طی هفته جاری قیمت زعفران از قرار هر مثقال حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان به یکباره به بیش از ۱۵۰ هزار تومان رسید.
انتهای پیام/
وزارت صمت برای کنترل قیمت زعفران ورود کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار