میرتاج‌الدینی؛

ارز 4200 تومانی 10 سال پرونده برای دستگاه قضایی ایجاد کرد

1400/08/19 - 17:16 - کد خبر: 54013 نسخه چاپی

نصر: نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، گفت: توزیع ارز 4200 تومانی تصمیم نادرستی بود که حداقل به اندازه 10 سال پرونده برای دستگاه قضایی ایجاد کرده است.

به گزارش نصر، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی بعضاً هم یارانه پنهان و سوبسید در برخی از کالاها ایجاد کرده و هم موجب بروز رانت و زمینه‌های فساد در جامعه شده است.
وی افزود: برخی از افرادی که برای واردات کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده بودند، این کالاها را وارد نکردند، بعضی‌ها هم کالاهای وارداتی را با نرخ ارز آزاد محاسبه کرده و در اختیار مردم قرار دادند!!
میرتاج‌الدینی متذکر شد: غیر از برخی کالاهای اساسی در بقیه موارد که مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شدند، فضای رانت و سوءاستفاده رواج پیدا کرد؛ به‌طوریکه می‌توان گفت، توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم نادرستی بود که حداقل ۱۰ سال پرونده در دستگاه قضایی ایجاد کرد!!
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در عین حال خاطرنشان کرد: بر اساس بند ب تبصره یک قانون بودجه مقرر است دولت به تدریج ارز ۴۲۰۰ تومانی را از گردونه اقتصادی حذف کند و به میزان حذف، صرف کالاهای اساسی و یا در قالب یارانه کالایی و یارانه نقدی بین مردم توزیع شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: در واقع از اواخر امسال یا اوایل سال آینده به اندازه‌ای که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود، به جامعه هدف حمایتی دولت و یارانه بگیران، یارانه کالایی یا نقدی پرداخت خواهد شد.
میرتاج‌الدینی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب ایجاد رانت و سوءاستفاده برای عده‌ای شده و دست مردم را از این امکان کوتاه کرده، افزود: هر قدر یارانه‌ها به شکل مستقیم‌تری به دست خود مردم برسد  بهتر است.
انتهای پیام/
ارز 4200 تومانی 10 سال پرونده برای دستگاه قضایی ایجاد کرد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار