با برگزاری مراسم معارفه؛

سروری مدیرکل جدید بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی شد

1400/08/19 - 16:07 - کد خبر: 54009 نسخه چاپی

نصر: حجت‌الله سروری طی مراسمی به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی انتخاب شده و از زحمات حافظ باباپور در این مقام قدردانی شد.

به گزارش نصر، آئین تودیع و معارفه مدیر کل جدید بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ظهر امروز برگزار شده و با قدردانی از زحمات حافظ باباپور در طول شش سال خدمت به عنوان مدیر کل بنیاد مسکن استان، حجت الله سروری به عنوان مدیر کل جدید این اداره کل معرفی شد.
سال ۱۴۱۰ نباید حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم روستایی داشته باشیم
اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن کشور در این جلسه، فرصت خدمت گزاری را محدود دانسته و گفت: خدمت به مردم تنها فرمولی است که نباید توسط مدیران فراموش شود. وقتی سرلوحه کاری خدمت به مردم است، خیر دنیا و آخرت در آن خواهد بود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در بهسازی مسکن روستایی به آمار ۵۰ درصدی دست یافته‌ایم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه ریزی شده است که در سال ۱۴۱۰ در کشور، جشن نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را بگیریم و حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم نیز در روستاها نداشته باشیم. به این ترتیب باید هر سال، پنج درصد واحدهای غیرمقاوم را مقاوم سازی کنیم.
نیکزاد با درخواست از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات لازم برای تحقق این امر گفت: در برخی استان‌ها یکسری سخت گیری های بی مورد برای اختصاص تسهیلات در نظر می‌گیرند. این بانک‌ها توجه داشته باشند که به جای اینکه بعد از زلزله و یا هر حادثه دیگر به فکر پرداخت تسهیلات بیفتند، از هم اکنون به فکر تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی باشند.
رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: البته از عموم بانک‌ها قدردانی می‌کنیم که اگر همکاری آنها نبود، هم اکنون شاهد آمار ۵۰ درصدی نوسازی واحدهای روستایی نبودیم.
وی، روستاها را کانون اقتصاد دانسته و گفت: در بحث عمران روستایی اصلی ترین بار به دوش بنیاد مسکن است که البته با وجود حساب ۱۰۰ امام چندان وابستگی به منابع دولتی نداریم. شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد ضمن ارائه خدمات، باید هر سال سودی به حساب ۱۰۰ واریز کرده و از آن برای کمک به محرومان استفاده شود.
نیکزاد با بیان اینکه بحث بهسازی بافت شهری نیز با مشکلاتی مواجه است، گفت: باید این را بدانیم که اگر زلزله سنگینی رخ داده و شهر ویران شود، بعد از آن مردم گریه مسئولان را قبول نمی‌کنند. باید هم اکنون و پیش از وقوع حادثه به فکر کار انقلابی باشیم.
رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به توانمندی‌های سروری، مدیرکل جدید بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: ایشان تا قبل از این در سازمان توسعه مسکن کشور مسئولیت داشته و مدیر توانمندی هستند که امیدوارم حضور ایشان مایه خیر و برکت برای استان باشد.
عدم وجود تعارض بین دفتر امور روستایی و بنیاد مسکن
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه بنیاد مسکن نهاد انقلابی، مردمی و خودگردان است، گفت: مسئولین این نهاد باید مردم دار و مشتری مدار باشند که خوشبختانه اقای باباپور، مدیر کل سابق بنیاد مسکن استان، مردم دار، دارای ارتباط مستمر و مداوم با مردم و برخوردار از مدیریت علمی و شجاعانه و دارای روحیه همدلی و همکاری بودند.
تقی کرمی ادامه داد: در طول مدیریت ایشان، شاهد مشکلات و حوادث زیادی همچون وقوع سیل و زلزله در استان بودیم و خوشبختانه ایشان توانستند مدیریت خوبی در این اوضاع داشته باشند.
وی افزود: خوشبختانه در دوره حضور ایشان، مشکل و تقابلی بین دفتر امور روستاها و بنیاد مسکن استان به وجود نیامد که نشان از روحیه همکاری ایشان است.
حافظ باباپور، مدیر کل سابق بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: در طول این مدت در چندین استان مدیرکل بودم و در این مدت توانستم تجربیات خوبی داشته باشم. در استان آذربایجان شرقی نیز در تلاش برای بهبود وضعیت عمران روستایی بودیم که امیدواریم تلاش‌های آقای سروری نیز در این راستا مثمر ثمر باشد.
حجت الله سروری، مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه آذربایجان شرقی باید جزو رتبه‌های برتر کشوری در حوزه عمران روستایی و مسئولیت‌های مربوط به بنیاد مسکن باشد، گفت: تلاش خود را در این راستا به کار خواهیم بست.
گفتنی است، پس از برگزاری آئین تودیع و معارفه، حافظ باباپور با حکم نیکزاد به عنوان مشاور وی انتخاب شد.
انتهای پیام/
سروری مدیرکل جدید بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار