مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی

پژوهش یک کالای ویترینی نیست/ کنسرسیوم ها با هدف هم افزایی معنی پیدا می‌کنند

1400/08/19 - 13:57 - کد خبر: 53995 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهش همانند آب و غذا است و گر پیشرفت نکنیم محکوم به فنا هستیم.

به گزارش نصر، "عبدالله محمدی" در جلسه کنسرسیوم ملی نانو کشور اظهار کرد: آذربایجان شرقی استانی توانمند و دارای پتانسیل های بالایی است؛ لذا با فرصتی که در اختیار داریم، باید از توانایی های موجود در این استان بهره گیریم.
وی افزود: مهمانان این مراسم اعم از مدیران کل سازمان مرکزی، معاونین پژوهشی دانشگاه های آزاد اسلامی کل کشور و روسای مراکز تحقیقاتی نانو، رنج سفر به آذربایجان شرقی را متقبل شدند تا به صورت حضوری از پتانسیل های این استان که یک نعمت مغتنمی است، نتیجه بگیرند.
محمدی با بیان اینکه ما در عصری زندگی می کنیم که جمعی از اساتید و فرهیختگان در عرصه نانو، فناوری و پژوهش حرفی برای گفتن دارند، افزود: ما در زمانی زندگی و فعالیت می کنیم که اگر نتوانیم در زمینه پژوهش و فناوری فعالیت کنیم، دیگر توانی برای ادامه نخواهیم داشت.
وی ابراز کرد: ممکن نیست مقام معظم رهبری در سخنرانی ها و بیانیه های خود به توانایی محققین و پژوهشگران و نخبگان کشور اشاره نکرده باشند: تمام مسئولیت مسئولین کشور و حتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که خود جزو محققین و نخبگان برتر کشور است، حرفی در زمینه نانو نداشته باشد.
مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروزه وضعیت و اکوسیستمی که کشور را تحت تحریم های ظالمانه دشمنان قرار داده است، نیاز مبرم کشور به حوزه نانو و پژوهش را دوچندان کرده است و لازمه آن، فارغ از هرگونه شعارگرایی، نگاه ویژه به این حوزه است‌.
محمدی با اشاره به اینکه پژوهش یک کالای ویترینی نیست بلکه نیاز اساسی کشور است، اظهار کرد: پژوهش همانند آب و غذا است و اگر پیشرفت نکنیم محکوم به فنا هستیم. بی تردید مسئولین پژوهش، موقع خواب هم خواب پژوهشی می‌بینند.
وی با بیان اینکه بی تردید صنایع مختلفی در کشور، نیازمند رشته نانو است، تصریح کرد: باید توانمندی های مان را در کنار یکدیگر گسترش دهیم و دست به دست هم دهیم و شبکه ای ایجاد کنیم تا بتوانیم حوزه پژوهش را به عالی ترین درجه بهره برداری رساند و به بهترین نحو از آن استفاده کرد.
محمدی به خریداری تمامی تجهیزات حوزه پژوهش و نانو در سال های مختلف برای تمامی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی  خاطرنشان کرد و گفت: بعضی واحد های دانشگاه آزاد از تمامی تجهیزات و امکانات پژوهشی که برای دانشگاه خریداری شده، به نحو احسن استفاده کردند و برخی واحد ها حتی آن ها را افتتاح نکرده اند.
وی با بیان اینکه کنسرسیوم ها با هدف هم افزایی معنی پیدا می‌کنند، اذعان کرد: در همین راستا، دانشگاه آزاد اسلامی با راه اندازی هشت کنسرسیوم هم افزایی، بستری را به جهت افتخار آفرینی اعضای هیئت‌علمی در مسیر فناوری، پژوهش و نانو فراهم نمودند. مسئولین کنسرسیوم ها نیز مسئولیت مرتفع نمودن تمامی دست انداز های مسیر پیشرفت را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، ابراز کرد: اگر این تعداد از مراکز تحقیقاتی فعال باشند، می‌توانیم آن ها را گسترش داده و آن هارا به برند تبدیل کنیم.
مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی به راه‌اندازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: دو سال پیش سند تحول و تعالی این دانشگاه را در قالب یک برنامه عملیاتی مشخص به صورت ویژه در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبری نوشته ایم که یکی از بندهای این سند، «ارتباط و تعامل دانشگاه با صنعت و جامعه» است.
محمدی با بیان اینکه سیاست دانشگاه آزاد، گدایی طرح های از غرب وارد شده نیست، اظهار کرد: ما میخواهیم در دل جامعه، صنعت پروری کرده و همسو با پاسخ به نیارهایمان، مرجع آفرین و تمدن آفرین باشیم. هدف ما ایجاد کننده تکنولوژی است جدید است نه گدایی طرح های وارده از غرب.
انتهای پیام/
پژوهش یک کالای ویترینی نیست/ کنسرسیوم ها با هدف هم افزایی معنی پیدا می‌کنند سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار