تازه های کتاب؛

کتاب "روزنامه نگاری آنلاین و رسانه های برخط" منتشر شد

1400/08/19 - 10:18 - کد خبر: 53975 نسخه چاپی

نصر: کتاب «روزنامه نگاری آنلاین و رسانه های برخط» گرداوری و تالیف صادق دوپیکر از نویسندگان و روزنامه نگاران کهگیلویه و بویراحمد توسط انتشارات دا منتشر شد.

به گزارش نصر، دوپیکر در گفت و گویی درباره انگیزه خود از انتشار این کتاب گفت: انفجار بزرگ اطلاعاتی در پایان قرن بیستم به صورت شبکه اینترنت، فرصت ترکیب رسانه‌های موجود در یک قالب را ایجاد کرد و با ایجاد فرصت ارتباط گسترده مردمی، انحصار گزارشگری را از صاحبان سرمایه و حکومت‌ها گرفت. 
این نویسنده جوان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این شکسته شدن انحصار و تبدیل گزارشگری به پدیده‌ای مردمی، انتظارات از گزارشگر را تغییر داد و تنوع زمینه‌های کار و گستره مطالب در هر زمینه، کار جذب خواننده را بسیار دشوار کرد .
وی افزود: برآیند این تحول سبب تکمیل و نو شدن شکل و نحوه گزارشگری شد. 
به گفته دوپیکر در این شکل نوین، مخاطبان از موجوداتی منفعل و اسیر گزارشگر به صاحبان رأی و قدرت تبدیل شدند که با انتخاب یک مطلب به جای مطلبی دیگر، با اظهار نظر فوری و بی پروا نسبت به محتوای یک سایت و به چالش کشیدن دقت اطلاعات یک گزارش، توانی اگر نه برابر اما بسیار نزدیک به گزارشگر پیدا کردند.
وی یادآوری کرد : کتاب حاضر کوششی در معرفی و شناخت هر چه بیشتر در دنیای نوین است.
این کتاب توسط صادق دوپیکر گردآوری و تألیف شده که روشنا جهانگیرفام کار ویرایش و ثریا شفیعیان طراحی جلد آن را انجام داده و در انتشارات دا صفحه آرایی و منتشر شده است.
گزارشگری چند رسانه ای، شهروند خبرنگاری، روزنامه نگاری اینترنتی و سایبر، شبکه های اجتماعی و نحوه ایجاد اعتماد سازی در این شبکه‌ها، وب نویسی و گونه های مختلف رسانه ای در گزارش از جمله مهمترین مطالب این کتاب است.
انتهای پیام/
کتاب خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار