خبر/

سه هزار و ۱۱۶میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان شرقی تشکیل شد

1400/08/18 - 17:11 - کد خبر: 53955 نسخه چاپی

نصر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به انجام بیش از ۱۰۵ هزار فقره بازرسی از اصناف استان در سال جاری، گفت: در انجام این بازرسی ها، پنج هزار و ۳۰۰ پرونده تخلفاتی به ارزش سه هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش نصر، یوسف پایدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان مهرماه سال جاری بیش از هفت هزار و ۵۰۰ بازرسی در قالب گشت مشترک با همکاری سایر دستگاه های متولی انجام شده است، گفت: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اهمیت رسیدگی به گزارش ها و شکایت های دریافتی از طریق درگاههای متعدد سازمان نظیر سامانه تلفنی ۱۲۴ ستاد خبری، طی مدت یاد شده حدود پنج هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی دریافت و رسیدگی شده است.
وی با تاکید بر همکاری و تعامل بسیار خوب اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اداره کل غله، استاندارد و اماکن در فرایند گشت های مشترک نظارتی استان، افزود: در هفت ماهه نخست امسال، حدود هشت هزار و ۵۰۰ گشت مشترک انجام و یکهزار و ۶۵ پرونده تخلفاتی به ارزش ۹۶۴ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال تشکیل شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به تشدید نظارت ها بر روند تامین و توزیع کالاهای اساسی از طریق بازدیدهای میدانی و نظارت های سیستمی، ادامه داد: قند و شکر، روغن نباتی، برنج، نهاده های دامی، آرد و نان، مرغ و تخم مرغ، محصولات فولادی، پتروشیمی و سیمان در سال جاری در اولویت نظارت ها بودند.
وی اظهار کرد: در هفت ماهه نخست امسال حدود پنج هزار و ۲۰۰ فقره بازرسی در حوزه بازرسی و کشف کالای قاچاق انجام شده و این نظارت ها منجر به تشکیل ۱۲۰ پرونده تخلفاتی به ارزش ۳۸ میلیارد ریال شده است.
پایدار خاطرنشان کرد: انواع لوازم خانگی، صوتی و تصویری، موبایل، اقلام سلامت محور، مواد غذایی، پوشاک و کیف و کفش از جمله مهمترین اقلام بازرسی شده در این بخش بوده اند.
انتهای پیام/
سه هزار و ۱۱۶میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان شرقی تشکیل شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار