بازپرس سابق ویژه قتل دادسرای تبریز در گفت و گو با نصر تشریح کرد:

ناگفته های پرونده پزشک تبریزی

1400/08/19 - 08:28 - کد خبر: 53941 نسخه چاپی

نصر: حکم قصاص پزشک تبریزی که در مهرماه سال ۱۳۹۵ متهم به قتل دو تن از اعضای خانواده خود شده بود، در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.

به گزارش نصر، همه ماجرا برمی گردد به مهرماه سال ۱۳۹۵؛ روز قبل از تاسوعای حسینی، روزی که در آن خبر مرگ مشکوک دو تن از اعضای خانواده پزشکی سرتیتر تمام رسانه ها شد. مرگی که بنابر ادعاهای این پزشک، به دلیل مصرف غذای نذری مشکوک بوده است. ادعایی که دروغ بودن اش اثبات شد.

ذکاوت بازپرس و سرنخ هایی از قتل!
گزارش نصر به نقل از "جعفر محمدپور" بازپرس سابق ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب تبریز حاکی است:
ظهر روز هشتم محرم سال ۱۳۹۵ بود که خبر مرگ دو تن از اعضای یک خانواده و مسمومیت سه نفر دیگر به دنبال مصرف مواد غذایی مشکوک به پلیس آگاهی استان گزارش شد. پسر خانواده به نام "علیرضا صلحی" در اظهارات اولیه مدعی شده بود که غذاها را فردی ناشناس به عنوان غذای نذری برای وی آورده بود.
با ارجاع پرونده به بازپرس وقت ویژه قتل، بلافاصله وی دستورات لازم را جهت بررسی تمام ابعاد مسئله نمود و همچنین با توجه به اظهارات متناقض پسر خانواده، دستور تحقیق از نامبرده نیز از سوی بازپرس پرونده صادر می شود.
به منظور بررسی کامل تر موضوع، بازپرس پرونده در محل بیمارستانی که پدر و مادر متهم در آن بستری بودند حضور یافته و اقدام به تحقیق از آنان می نماید. مادر خانواده در اظهارات خود عنوان می نماید، غذایی که پسرم آورده بود خیلی گرم و تازه بود و اصلا شبیه غذای نذری نبود و هویجی که کنار مرغ گذاشته شده بود، کیفیت بسیار خوبی داشت.
اشاره به وجود هویج در کنار مرغ، سرنخی به بازپرس پرونده می دهد تا وی بلافاصله به کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستور دهد تمام رستوران ها و غذاهای تلفنی موجود در اطراف محل کار متهم را مورد تجسس قرار دهند تا معلوم شود آیا رستورانی وجود دارد که در کنار مرغ، خورشت هویج سرو می نماید.
کارآگاهان پلیس آگاهی سریعا شروع به تحقیق نموده و متوجه می شوند با فاصله کمی از محل کار متهم، غذای تلفنی وجود دارد که در کنار مرغ به جای زرشک، اقدام به سرو خورشت هویج می نماید و دقیقا عین ظروف غذاهای مصرف شده توسط اعضای خانواده متهم نیز در محل مغازه وجود داشته است.
با توجه به این که در روبروی غذای تلفنی مورد نظر، دوربین مداربسته وجود داشت، فیلم دوربین مداربسته سریعا اخذ و بازبینی و مشخص می شود که دکتر علیرضا صلحی حوالی ساعت یک به غذای تلفنی مذکور مراجعه و پس از دادن سفارش به صورت پیاده محل را ترک و حدود یک ساعت بعد با خودرو مجددا به محل مراجعه و اقدام به گرفتن شش پرس غذا نموده و محل را ترک کرده است.

علیرضا منکر قتل می شود
با توجه به دلایل به دست آمده متهم سریعا احضار و در بازجویی صورت گرفته اظهار می دارد: آن روز چون فردی که قرار بود غذاهای نذری را بیاورد دیر کرده بود و من هم از قبل به خانواده ام گفته بودم که ظهر برایتان غذای نذری خواهم آورد، بنابراین به صورت پیاده به غذای تلفنی که دوتا کوچه پایین تر از کلینیک محل کارم بود، رفته و غذا سفارش دادم تا موقع خروج از محل کار، غذاها را تحویل بگیرم. بعد به محل کارم برگشتم؛ اما موقعی که از کلینیک خارج می شدم، فرد ناشناس مورد نظر از پشت دنبالم دوید و غذاهای نذری را تحویل داد؛ اما چون خودم نیز غذا سفارش داده بودم، مجبور شدم شش پرس غذای سفارش داده شده را نیز از غذای تلفنی تحویل بگیرم که در بین راه، غذاهای خودم را به یک خانم دوره گرد در چهار راه ابوریحان تحویل دادم...

ادعاهای علیرضا دروغ از آب درآمدند
با توجه به ادعاهای متهم، دستور بررسی دوربین های مداربسته محلی که متهم مدعی بود غذاها را به خانم دوره گرد داده است، از سوی بازپرس پرونده صادر و با بازبینی دوربین های مداربسته، اثری از خانم مورد ادعای متهم پرونده به دست نیامد.
متهم ناچارا اقرار نمود که ادعایش مبنی بر دادن غذاها به دوره گرد دروغ بوده و غذاهای خریداری شده را عینا به منزل برده است، چون فردی که قرار بود غذاهای نذری را بیاورد آن روز اصلا به کلینیک نیامد. بنابراین مجبور شدم خودم غذا تهیه کرده و به منزل ببرم و چون به خانواده ام قول غذای نذری را داده بودم، به دروغ اعلام کرده ام که غذاها نذری می باشند.

ادعای دروغین دوباره علیرضا
در ادامه و ادعایی تازه متهم مدعی شد که همسرش مرحومه المیرا، چند عدد قرص به عنوان لاغری به اعضای خانواده اش داده و مسمومیت ایشان ناشی از خوردن همان قرص ها می باشد.
با توجه به این ادعای متهم، والدین وی سریعا احضار و در خصوص موضوع قرص ها از ایشان تحقیق شد، که اعلام کردند چنین چیزی اصلا صحت ندارد.
همچنین متهم در بازجویی های صورت گرفته اقرار کرده که با همسرش دچار اختلالات شدید بوده و در معرض طلاق بوده اند. ولی به جهت حفظ آبرو، مجبور به ادامه زندگی بودند.
همچنین با توجه به نسخه هایی که قبلا از دکتر علیرضا صلحی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، که در آن به داروخانه ای توصیه شده بود هزینه داروها را از بیماران دریافت نکند، با تحقیقات صورت گرفته معلوم شد چنین بیمارانی اصلا وجود خارجی نداشته و نسخه های منتشر شده صرفا جهت جلب توجه و به صورت غیرواقعی بوده است.
به گزارش نصر، همچنین این پزشک در خانه سلامت که توسط دانشگاه علوم پزشکی به بخش خصوصی واگذار شده بود، فعالیت می کرد.
و حالا بعد از گذشت پنج سال از وقوع این حادثه دلخراش، حکم قصاص علیرضا در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده است.

انتهای پیام/
ناگفته های پرونده پزشک تبریزی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار