استاندار آذربایجان‌شرقی:

نیازمند اقدام اساسی برای جبران کمبود در حوزه آب و برق هستیم

1400/08/18 - 13:18 - کد خبر: 53928 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر استقبال از سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی انرژی گفت: تأمین انرژی پایدار یکی از عوامل اصلی توسعه در حوزه‌های مختلف است و ما نیازمند اقدام اساسی برای جبران کمبود در حوزه آب و برق هستیم.

به گزارش نصر، عابدین خرّم، روز سه‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه، در جلسه‌ای با حضور مدیران صنعت آب و برق آذربایجان‌شرقی، کارهای انجام‌شده در این حوزه را امیدوارکننده، اما در عین حال وضعیت آب و برق را در استان نگران‌کننده دانست و اظهار کرد: برای برون‌رفت از وضع موجود و رفع نگرانی‌ها، نیازمند یک اقدام اساسی و کار جهادی هستیم.
وی با اشاره به پیامدهای اجتماعی ناشی از مشکلات آب و برق، گفت: راهکارهای معمول و مرسوم، بسیار زمان‌بر و فرسایشی بوده و لازم است با کار کارشناسی و پژوهشی، راهکارهای عملی و کوتاه‌مدت را برای حل مشکلات این حوزه پیدا کنیم.
خرّم با بیان اینکه صنایع استان برای توسعه، با کمبود برق مواجه هستند، افزود: از هر راه جایگزین برای جبران کمبود برق استقبال کرده و برای اخذ مجوزهای لازم و پیگیری مسائل حقوقی آمادگی کامل داریم.
وی همچنین توسعه‌ی  استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را یکی از راهکارهای جبران کمبود برق دانست و بر جذب سرمایه‌گذاران مستعد در این حوزه تأکید کرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر تشکیل جلسات تخصصی و کارشناسی، به مدیران دستگاه‌های تابعه‌ی وزارت نیرو در استان دستور داد تا راهکارهای اساسی، در دسترس و قابل اجرا برای جبران کمبودها در این حوزه را پیگیری کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای، توزیع برق استان و توزیع برق تبریز و همچنین مدیران نیروگاه‌های تبریز، سهند بناب و رئیس مجتمع آموزشی آذربایجان نیز گزارشی از آخرین وضعیت صنعت آب و برق استان، مشکلات موجود، برنامه‌های در دست اقدام و راهکارهای بهبود وضعیت این حوزه را ارائه کردند.
انتهای پیام/
 نیازمند اقدام اساسی برای جبران کمبود در حوزه آب و برق هستیم خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار