معاون استاندار آذربایجان‌شرقی ؛

تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند محوریت جوانان است

1398/08/11 - 14:43 - کد خبر: 5390 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند دگرگونی و تغییر با محوریت جوانان است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدرضا مشایخی در آیین زنگ پدافند غیرعامل در هنرستان هدف میانه، با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و هفته بسیج دانش آموزی یاد و خاطره تمامی شهدا بویژه شهدای دانش آموز را گرامی داشت و افزود: شما دانش آموزان بعنوان جوانان آینده ساز جامعه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که هدف اصلی آن تحقق تمدن نوین اسلامی است نقش اصلی را با صیانت از ارزش ها و باورهای اسلامی و صیانت از منابع، امکانات و تجهیزات بدست آمده از ایثارگری و جانفشانی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، علما، نخبگان و دانش آموزان و دانشجویان آن زمان، بر عهده دارید.

وی، ضمن اشاره به اهمیت بکارگیری عملی پدافند غیرعامل بعنوان یک اصل مهم در زندگی روزمره به مقاوم‌سازی و بروز کردن دستاوردها و زیرساخت‌های علمی و نظامی به منظور مقابله با هر نوع تهدید و آسیب، اظهار کرد: صیانت پایدار در پدافند غیر عامل اصل اساسی در این حوزه برای پایداری و ماندگاری برنامه ریزی هاست زیرا موقت بودن برنامه ها سبب خواهد شد تا در تحقق اهداف مورد نظر ناکام باشیم.

مشایخی، پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از تمهیدات و اقداماتی دانست که با استفاده از ابزار و شرایط موجود، می‌تواند توان دفاعی مجموعه را در زمان بلایای طبیعی و غیر طبیعی کاهش داده و یا پیشگیری کند.

فرماندار میانه ادامه داد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی بوده و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز نداشته و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی برخورداری از ایمنی در همه سطوح را یکی از نیازهای ضروری و اجتناب ناپذیر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها خوانده، گفت: انسانها از بدو آفرینش به دفاع غیر نظامی نیازمند بوده و بگونه ای سعی در حفظ خود، اموال و منابع خود داشته اند که این نیاز امروزه و در جامعه ما که هر روز با هجمه های نوین و مختلف و توطئه های گوناگون روبروست بیشتر احساس می شود.

مشایخی به محدود بودن منابع، ثروت و دستاوردهای بشری در دنیا و رقابت بر سر آن اشاره کرد و گفت: ما نیز باید از داشته و سرمایه های کشور خود که برای آن هزینه و تلاش فراوان شده با استفاده از روش ها و برنامه های نوین برای زندگی جاری خود و برای آیندگان صیانت کنیم.    

انتهای پیام/

تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند محوریت جوانان است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار