معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد:

الزام شرکت‌های پخش کالا به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت

1400/08/18 - 09:40 - کد خبر: 53897 نسخه چاپی

نصر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: واحدهای اقتصادی عرضه کننده کالا از جمله شرکت‌های پخش بخش دولتی، عمومی و خصوصی ملزم به ثبت اطلاعات توزیع و تجارت در سامانه‌های تجارت و انبارها هستند.

به گزارش نصر، یوسف پایدار در کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت و انبارها که با حضور اعضای انجمن شرکت‌های پخش استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به لزوم اجرای پروژه استقرار سامانه جامع تجارت، ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع کالاها در سامانه جامع تجارت ضروری بوده و بر این اساس عرضه کالاهای فوق الذکر تنها در چارچوب سامانه مذکور و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر خواهد بود.
وی بیان کرد: در صورت عدم انجام این تکلیف قانونی، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا، با متخلفین براساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همه واحدهای اقتصادی شامل واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های پخش، کسب و کارهای مجازی عرضه کننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، کالاهای پتروشیمی، روغن موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، شیرخشک صنعتی و مقاطع فولادی مکلف به ثبت اطلاعات از جمله ثبت ‌نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش و همچنین ثبت نام در سامانه جامع انبارها و ثبت اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالاها در سامانه‌های یادشده هستند.
پایدار خاطرنشان کرد: رصد کالا در زنجیره تجاری و نظارت سیستمی جهت تسهیل و جلوگیری از گران فروشی، احتکار و قاچاق کالا و همچنین بهبود و شفاف‌سازی فعالیت عاملین تجاری و فراهم کردن امکان اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان به صورت جدی و مستمر از سوی بازرسان این سازمان در حال اجراست.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: افراد در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع ‌رسانی کرده تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
انتهای پیام/
الزام شرکت‌های پخش کالا به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار