خبر/

خیران آذربایجان‌شرقی ۲۲۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کردند

1400/08/17 - 21:04 - کد خبر: 53885 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود یک‌هزار ‌و ۵۷ خیر مدرسه‌ساز در استان، گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان تعهد خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری است.

به گزارش نصر، پیام صدقی شامگاه دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی خیران مدرسه ساز را بازوان توانمند آموزش و پرورش در توسعه و تجهیز مدارس دانست و اظهار کرد: خیران همواره  در امر مدرسه سازی پیشتاز بوده‌ و ما را در این راستا یاری کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی را می‌توان یک تجارت معنوی بسیار پربرکت دانست؛ تجارتی که می‌تواند زندگی صدها کودک را درسال‌های طولانی بهبود بخشد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.
صدقی با اشاره به مشارکت خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در طول سال های گذشته، گفت: در بیستمین دوره جشنواره خیران مدرسه ساز حدود ۸۰ میلیارد تومان میزان آورده‌ خیران استان بود که این رقم در بیست و یکمین دوره به ۱۰۰میلیارد تومان رسید و در بیست و دومین دوره با جهش مواجه شد و به ۲۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت و اکنون نیز این رقم به ۲۲۰ میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم تا پایان سال به ۳۰۰میلیارد توامان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشتاز در جذب مشارکت های مردمی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: ۱۳۴ پروژه با حدود ۵۱۰ کلاس درس در حال ساخت است که تعدادی از آنها به طور کامل خیرساز بوده و برخی نیز با مشارکت دولت و خیران ساخته می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ادامه داد: ما از سال گذشته پروژه‌ ناقصی نداریم و در سال جاری نیز درصدد تحویل به موقع پروژه ها هستیم.
وی در خصوص میزان اعتباراتی که دولت برای نوسازی در نظر گرفته است، گفت: سال گذشته میزان اعتبارات ما ۸۰ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
صدقی در رابطه با نهضت مدرسه سازی در شهرستان ها ی استان هم گفت: شهرستان‌های ملکان، عجب شیر و شبستر در خصوص مدرسه سازی پیشتاز هستند و میزان مشارکت های خیران در این شهرستان ها بیشتر است. 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امسال اولین جشنواره خیران خارج از کشور به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد که در این رویداد از سردیس حاج کریم مردانی آذر به عنوان خیر بزرگ ملی هم رونمایی شد.
صدقی در پایان اظهارامیدواری کرد با مشارکت خیرین مدرسه ساز و دغدغه‌مند بتوانیم نقش خود را در این راه سخت اما شیرین ایفا کنیم و زمینه اعتلای فرزندان این سرزمین را فراهم آوریم.

خیران مدرسه‌ساز سازندگان برج‌های عاطفه و امید هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز خیران مدرسه‌ساز را سازندگان برج‌های عاطفه و امید دانست و گفت: درس خواندن در مدرسه هایی که به دست خیران بنا شده اند، لذت دیگری دارد.
جعفر پاشایی اظهار کرد: خیران مدرسه ساز شب و روز خود را برای خنده و به دست آوردن دل دانش آموزان وقف کرده و بیش از دولت برای کار مدرسه سازی در این استان اقدام کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: نظام تعلیم و تربیت برخوردار از توجه‌ تحسین برانگیز خیران است و زندگی فرزندان ما امروز به دست خیران ساخته می شود.
پاشایی خاطرنشان کرد: منابع انسانی سرمایه واقعی هر کشور به شمار می‌رود و هر کسی که به این موضوع توجه نکند هیچ گونه فایده ای نخواهد دید.

خیران مدرسه ساز ادامه دهندگان راه رشدیه هستند
رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: نمی توان از خیران مدرسه ساز صحبت کرد اما از میرزا حسن رشدیه، باغچه بان، میرزا آقا مکافات و آقای مرندی یاد نکرد اینها همه افرادی هستند که بیش از صدسال پیش اهمیت موضوع مدرسه سازی را درک کرده بودند.
سعیدجلالی افزود: ۱۲۷ سال پیش بزرگ مردی به نام میرزا حسن رشدیه ۱۳مدرسه ساخت که افراد متحجر، همه را ویران کردند، اما مایوس نشد و ادامه داد و ‌امروز ما ادامه دهنده‌ راه آن آغازگران نخستین هستیم.
رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز  آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۹ دانشمندان به این نتیجه رسیدند که پایه سلامت، آموزش و مدرسه است و این نقشه راهی برای ما شد، امروزه کشورهایی موفق هستند که سرمایه گذاری‌شان بر مبنای آموزش قرار دارد.
جلالی با بیان اینکه خیران منتظر حمایت دولت نیستند، اظهار کرد: خیران مدرسه ساز مصادیق خیر عمومی هستند.
علی جانی یکی از خیران منطقه‌ تسوج نیز با بیان این که به غیر از نیکویی چیزی باقی نخواهد ماند، اظهار کرد: در دنیای بحران و مخاطرات امروزی از جمله زلزله، خشکسالی و سیل اگر بخواهیم با این بحران ها مقابله کنیم باید آگاهی عمومی و آموزش را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه منابع زمین امانت نسل‌های آینده و حفظ این امانت نیز نیازمند آموزش است، ادامه داد: آموزش از مدرسه آغاز می شود برای زندگی بهتر و آموزش باید زیرساخت ها و بستر آموزش را فراهم کنیم.
این خیر مدرسه ساز اظهار کرد: بنده از روستای چهره قان مابین مرز آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی آمده ام؛ در آن جا مردم سخاوتمند در قالب طرح آجر به آجر از ۱۰ هزار تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان به ما کمک کردند.
علی جانی با بیان اینکه در گذشته در منطقه ما فضای بی اعتمادی به وجود آمده بود، گفت: با اطمینان و شفافیت برای مردم تمامی هزینه ها در اختیار مردم قرار گرفت و اعتماد آنها افزایش یافت.
 در پایان بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی از خیران نمونه و برجسته استان تجلیل شد.
بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان‌شرقی شامگاه دوشنبه همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/
خیران آذربایجان‌شرقی ۲۲۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار