رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی در گفت و گو با نصر خبر داد:

محدودیت تردد همچنان پابرجاست/ برخورد با مخدوش کنندگان پلاک

1400/08/22 - 11:20 - کد خبر: 53881 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: رانندگان عزیزی که به ناچار در ساعات مشخص شده مجبور به تردد هستند، مانند شب شیفت ها، کسانی که بیمار دارند و باید وی را به بیمارستان برسانند و...، می توانند با مراجعه به پلیس راهورنسبت به حذف جریمه خود اقدام نمایند.

به گزارش نصر، سرهنگ "یونس منفرد" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نصر با بیان این که تصمیم گیری در مورد محدودیت تردد شبانه بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است، افزود: نیروی انتظامی موظف است ابلاغیه های ستاد مبارزه با کرونا را اجرا کند و تا این لحظه هیچ ابلاغیه ای از سوی این ستاد در خصوص لغو تردد شبانه به پلیس راهور نشده است. بنابراین محدودیت تردد شبانه همچنان از ساعت 10 شب تا 3 بامداد ادامه دارد. و کسانی که در این ساعت اقدام به تردد کنند، 200 هزار تومان جریمه خواهند شد.
وی اظهار داشت: رانندگان عزیزی که به ناچار در ساعات مشخص شده مجبور به تردد هستند، مانند شب شیفت ها، کسانی که بیمار دارند و باید وی را به بیمارستان برسانند و...،  می توانند با مراجعه به پلیس راهورنسبت به حذف جریمه خود اقدام نمایند.


 
رییس پلیس راهور استان ادامه داد: اما متاسفانه عده ای از رانندگان هستند که به هیچ اصولی پایبند نیستند و با شب نشینی ها و مهمانی های شبانه باعث عدم قطع زنجیره انتقال کرونا می شوند؛ این رانندگان با مخدوش کردن پلاک های خود، می خواهند از دست قانون فرار کنند.

برخورد با مخدوش کنندگان پلاک
وی با تاکید بر این که تمامی شهروندان در کنترل صد درصدی پلیس هستند، خاطرنشان کرد: اما خیال این چنین افرادی کاملا راحت باشد، چرا که علی رغم دستکاری در پلاک خودرو، پلیس به راحتی آنان را شناسایی می کند و تا این لحظه هم بیشترین برخورد پلیس در ساعات منع تردد شبانه با مخدوش کنند گان پلاک بوده است. بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در ارقام وسایل نقلیه جرم محسوب می شود و فرد خاطی به شش ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.
سرهنگ منفرد از نحوه برخورد پلیس با مخدوش کنند گان پلاک گفت و ادامه داد: کسانی که پلاک خود را مخدوش می کنند، توسط دوربین ها ثبت و از طریق پیامک به پلیس راهور احضار می شوند و تذکرات لازم را از سوی پلیس دریافت می کنند. اما کسانی که علی رغم احضار پلیس، مراجعه نکنند؛ در کل سیستم راهنمایی و رانندگی، جلوی خدمات وی گرفته خواهد شد.


هرگونه تغییر در چراغ های وسایل نقلیه جرم است
رییس پلیس راهور استان هرگونه تغییر در چراغ های وسیله نقلیه را مغایر با قانون دانست و گفت: متاسفانه اخیرا مد شده است برخی رانندگان اقدام به تغییر چراغ های جلو و عقب وسیله نقلیه خود می کنند. طبق آیین نامه، دو چراغ قرمز در عقب برای تشخیص وسایل نقلیه تعیین شده است و در ذهنیت همه این شکل گرفته است؛ ولی عده ای از رانندگان چراغ های جلو خود را به رنگ قرمز درمی آورند که باعث سردرگمی راننده می شود، که این رانندگان جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.
وی افزود: همچنین استفاده از نورافکن و چراغ نور خیره کننده و الوان اضافی و همچنین داشتند نور سفید در عقب مشمول جریمه خواهد شد که مبلغ آن 51 هزار تومان است.
انتهای پیام/
محدودیت تردد همچنان پابرجاست/ برخورد با مخدوش کنندگان پلاک فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار