خبر/

۶۰ درصد ایرانی‌ها اضافه‌وزن دارند/ زنان چاق‌تر از مردان!

1400/08/17 - 17:01 - کد خبر: 53877 نسخه چاپی

نصر: مدیر برنامه توسعه فعالیت‌های بدنی دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: چاقی و اضافه وزن در افراد بالای ۱۸ سال به ۵۹ درصد رسیده است.

به گزارش نصر، محمد مرادی مدیر برنامه توسعه فعالیت‌های بدنی دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر میزان استفاده از تلفن همراه، تبلت و تلویزیون بین کودکان و نوجوانان کشور افزایش پیدا کرده است و همین موضوع باعث کاهش تحرک کم بدنی و بروز بیماری‌های غیرواگیر در آینده آنها خواهد شد. بر اساس نظر سازمان جهانی بهداشت، استفاده بیش از دو ساعت کودکان و نوجوانان از وسایل الکترونیک باعث بروز مشکلات جسمانی می‌شود اما متاسفانه امروزه کودکان بیش از پنج ساعت از تبلت و تلفن همراه در روز استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعه‌ای که در کشورمان انجام شده است، چاقی و اضافه‌وزن در افراد بالای ۱۸ سال به ۵۹ درصد رسیده است و امروزه ۲۹ درصد از زنان و ۱۵ درصد از مردان بالای ۱۸ سال چاق هستند. این موضوع زنگ خطری برای شیوع بیماری‌های غیرواگیر در میان این افراد است.
مدیر برنامه توسعه فعالیت‌های بدنی دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر، بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، میزان کلسترول در افراد بالای ۲۵ سال حدود ۲۲ درصد است که این مسئله نشان‌دهنده کم‌تحرکی و تاثیر منفی زندگی ماشینی است.
مرادی گفت: سندی تحت عنوان سند ملی توسعه تربیت بدنی طراحی شده است که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ذی‌نفعان آن هستند و در اجرای آن ما را همراهی می‌کنند. دستورالعمل انجام فعالیت بدنی در دوران کرونا طراحی شده است و به مراکز سطح مانند خانه‌های بهداشت آن را ابلاغ کرده‌ایم.
انتهای پیام/
۶۰ درصد ایرانی‌ها اضافه‌وزن دارند/ زنان چاق‌تر از مردان! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار