خبر/

آغاز به کار نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ از امروز

1400/08/17 - 14:00 - کد خبر: 53862 نسخه چاپی

نصر: نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ در ۲۱ زون تخصصی و در چهار بخش اصلی از ساعت ۱۵ امروز دوشنبه، ۱۷ آبان ماه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش نصر، سعید غریب خواجه با اشاره به آغاز برگزاری نهمین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX ۲۰۲۱) گفت: این نمایشگاه از امروز دوشنبه ۱۷ آبان ماه آغاز می‌شود و تا جمعه ۲۱ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بیش از ۱۲۴۱ طرح در این دوره از نمایشگاه ثبت نام کردند و از این تعداد ۷۳۱ طرح در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدگنندگان قرار خواهد گرفت.
غریب خواجه برگزاری بیش از ۶۰ رویداد جانبی در حوزه‌های نوآوری و فناوری زمینه‌های کشاورزی، آب، اقتصاد دانش بنیان، محیط زیست، مد، پوشاک و چرم را از ویژگی‌های این نمایشگاه نام برد و یادآور شد: دو فضا در این نمایشگاه تحت عنوان "استیج" پیش بینی شده است و در برگزاری این رویداد بیش از ۲۴ موسسه استانی و خارج استانی در رویداد امسال حاضر هستند.
دبیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز ارائه سخنرانی از سوی کارآفرینان موفق را از دیگر بخش‌های رینوتکس ۲۰۲۱ تبریز عنوان کرد و یادآور شد: این افراد از فناوران موفق هستند که در دوره‌های این رویداد حضور داشتند و در بخش "موفقان دوره‌های قبل" نهمین دوره رینوتکس سخنرانی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه رویداد بین المللی در حوزه نوآوری و فناوری سلامت برگزار می‌کنیم و در این دوره میزبان مهمانی از دانشگاه‌های کشورهای ترکیه، سوئد، آذربایجان و بنگلادش هستیم که به صورت مجازی و حضوری در رویدادهای این نمایشگاه حضور دارند.
غریب، تجاری سازی فناوری‌ها را از دیگر رویکردهای رینوتکس ۲۰۲۱ عنوان کرد و ادامه داد: صندوق پژوهش و نوآوری و صندوق ارس حضور دارند و در هر دوره از این رویداد قراردادهای تجاری سازی میان صنعت با فناوران منعقد خواهد شد.
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد تجاری سازی در حوزه‌های مختلف صنعتی چون خودروسازی منعقد شده است و پیش بینی می‌شود که امسال قراردادهای تجاری سازی خوبی منعقد خواهد شد.
به گزارش ایسنا، نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ امسال در ۲۱ زون تخصصی و در چهار بخش شامل "ایده‌های فناورانه"، "توسعه و تجاری سازی فناوری"، "فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان" و "نیازمندی‌های فناورانه" از ساعت ۱۵ امروز دوشنبه ۱۷ آبان ماه به شکل حضوری – مجازی برگزار می‌شود.
نمایشگاه نوآوری و فناوری "ربع رشیدی" در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری است و از سال ۱۳۸۴ با نام "نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی" تحت عنوان نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته ایران Hi-tech با حضور ۱۵۹ طرح فناورانه برگزار شد.
دومین نمایشگاه با عنوان نمایشگاه فناوری نو و پیشرفته ایران پس از یک وقفه ۹ ساله در سال ۱۳۹۳ با حضور تقریبی حدود ۶۰۰ طرح فناورانه شروع به کار کرد و سومین دوره آن در سال ۱۳۹۴ برگزار شد که طی آن بیش از ۹۷۰ طرح فناورانه (۷۰ طرح خارج استانی) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
از پنجمین دوره این رویداد در سال ۱۳۹۶، این نمایشگاه به نام به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی – رینوتکس (RINOTEX ۲۰۱۷) تغییر نام داد.
انتهای پیام/
آغاز به کار نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ از امروز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار