معاون اول قوه قضاییه:

امروز دولت سیزدهم کارهای دولت سابق را جبران می‌کند

1400/08/17 - 11:11 - کد خبر: 53837 نسخه چاپی

نصر: معاون اول قوه قضاییه با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم، گفت: امروز دولت سیزدهم، برخی کارها اعم از فعل‌ها و ترک فعل‌هایی که در دولت سابق اتفاق افتاد را جبران می‌کند و در این مسیر قوه قضاییه نیز به کمک دولت آمده است.

به گزارش نصر، مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.
در جریان این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه گفت: هرکسی در هر جایگاهی اگر بداند که خداوند ناظر به اعمال او است متوجه می‌شود که وظیفه خود را چگونه باید انجام دهد.
وی با اشاره به اتحاد سه قوا در کشور بیان داشت: خداوند را شاکریم که امروز هر سه قوه به صورت هم دل، هم فکر و جهادی با کمک هم برای حل و رفع مشکلات مردم گام‌های محکم و استوار بر می‌دارند.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: چشم امید مردم به سه قوا است و امروز هر یک از این سه قوه، با رویکرد رفع مشکلات مردم فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم گفت: امروز دولت سیزدهم، برخی کارهایی اعم از فعل‌ها و ترک فعل‌هایی که در دولت سابق اتفاق افتاد را جبران می‌کند و در این مسیر قوه قضاییه نیز به کمک دولت آمده است.
حجت الاسلام والمسلمین مصدق به بازدید رییس قوه قضاییه از سازمان اموال تملیکی کشور اشاره کرد و بیان داشت: قوه قضاییه از دولت درخواست ساماندهی اموال تملیکی و گمرکات را داشت و در همین راستا خود دستگاه قضا نیز وارد عمل شد و برای رفع مشکلات مردم به کمک دولت آمد.
وی با یادآوری برگزاری مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز برای تکریم یکی از خادمان ملت و معارفه نسبت به خادم دیگر دور هم جمع شدیم.
وی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین دستگاه‌های اداری و حاکمیتی دانست و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشی از فعالیت‌های اجرایی را به نهادهای مدنی خاص مثل دفاتر ازدواج و طلاق واگذار کرده است.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: ساختار سازمان ثبت به گونه‌ای است که جزو سازمان‌های مترقی حاکمیتی بوده که فعالیت‌های خوبی در زمان مدیریت آقای خداییان و البته قبل‌تر از آن انجام شده است.
 مصدق با اشاره به انتظارات قوه قضاییه از رییس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز انتظارمان از رییس جدید سازمان ثبت آن است که یک برنامه عملیاتی به منظور تحقق موارد شش‌گانه‌ای که در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه آمده است را تدوین کرده و برنامه‌هایشان را بر این موارد تنظیم کنند.
وی توجه به سند تحول قضایی را از جمله انتظارات قوه قضاییه از رییس جدید سازمان ثبت دانست و ادامه داد: این دوره، دوره تحول و تعالی است و بنیانی که آیت‌الله رئیسی آغاز کرده به صورت جهشی درباره اجرای سند باید مد نظر قرار گیرد.
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: سند تحول نیازمند برنامه و فعالیت است و باید متولیان، آن را بنویسند لذا انتظار است رئیس جدید سازمان ثبت، برنامه عملیاتی روشن و هدفمند با زمان بندی مشخص ارایه و انجام دهد.
 مصدق با تاکید بر اینکه ترفیع جایگاه سازمان از نظر حاکمیتی و افکار عمومی مورد انتظار است، گفت: جایگاه سازمان ثبت اسناد به هر وسیله ممکن حتی در صورت نیاز با تصویب قانون، باید ترفیع پیدا کند.
وی کاهش تصدی گری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جلب مشارکت‌های مردمی و تقویت نهادهای تخصصی را از دیگر انتظارات قوه قضاییه دانست و گفت: صیانت و حمایت از حقوق مالکیت آحاد جامعه در مجامع بین المللی مورد انتظار است.
 مصدق ادامه داد: اصلاح قوانین و مقررات با کمک همکاران مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود کدام مقرره مانع بیشرفت است؛ لذا ما در قوه قضاییه آمادگی هموار کردن مسیر با کمک مجلس شورای اسلامی را داریم چراکه مجلس امروز به صورت جدی با قوه قضاییه همراه است.
وی افزود: توسعه و متناسب سازی اسناد رسمی مورد انتظار است و اینکه اعلام کنید که برای رفع مشکلات مردم به چه تعداد دفتر نیاز است.
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه به اجرای کاداستر در کشور، گفت: در زمان آقای خداییان زحمات زیادی در این حوزه کشیده شد و امیدواریم رییس جدید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.
 مصدق ضمن آرزوی توفیق برای خداییان رییس سابق سازمان ثبت در سمت جدید خود به عنوان رییس سازمان بازرسی گفت: زمانی که صحبت از جایگزینی آقای خداییان شد رییس قوه قضاییه بر دو موضوع برای انتخاب فرد جدید تاکید داشتند، نخست آشنایی با فناوری نوین و دوم آنکه فرد منتخب از نیروهای جوان باشد.
وی ادامه داد: امروز رییس قوه قضاییه در تلاش هستند برای بدنه قوه قضاییه نیروهای جوان جدیدی وارد صحنه شوند و هدفشان آن است تا نیروهای جوان را وارد عرصه مدیریت قضایی و اداره قوه قضاییه کنند.
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: گاهی برخی می‌گویند که فلان شخصی که انتخاب شده کار مدیریت کشوری نکرده است که در پاسخ باید گفت که به هرحال این اقدام باید از جایی آغاز شود.
 مصدق با اشاره به فعالیت بابایی رییس جدید سازمان ثبت گفت: وی به عنوان معاون رییس کل دادگستری استان تهران، معاون فناوری و اطلاعات دادگستری و مستثشار یکی از شعب رسیدگی کننده به مفاسد اقتصادی خدمت می‌کردند که به خوبی درخشیدند؛ وی نیروی جوان، ارزشی، انقلابی و دارای فضل و اندیشه و علم هستند و امید است خداوند کمک کند تا جایگزین خوبی برای آقای خداییان باشد.
صدور حدود ۷۱ میلیون هکتار سند مالکیت طی ۳۰ ماه
در ابتدای این مراسم، ذبیح‌الله خداییان رئیس پیشین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک انصافاً یکی از سازمان‌های تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: این سازمان با تعداد ۴۹۴ واحد ثبتی در سراسر کشور، ۱۲ هزار دفتر اسناد رسمی و دفتر ازدواج و طلاق و قریب به ۱۴ هزار کارمند کار مهم تثبیت مالکیت را بر عهده دارد.
وی ادامه داد:انصافاً در این مدت ۳۰ ماهی که من خدمت عزیزان سازمان ثبت اسناد و املاک بودم مشاهده کردم که با دل و جان پای کار هستند و بسیجی‌وار و با روحیه جهادی در این مدت مشغول به کار بودند و تمام تلاششان بر این بود که روز به روز کارها را بهتر انجام بدهند.
رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: در حوزه املاک ما در این مدت ۳۰ ماه، حدود ۷۱ میلیون هکتار سند مالکیت صادر کردیم که نسبت به مدت مشابه آن، رشد ۲۴ برابری داشته است.
وی افزود: همچنین در تثبیت اراضی کشور، ۸۸ میلیون هکتار تثبیت شده است که نسبت به مدت ۲ سال و نیم گذشته یعنی مدت مشابه که ۶ میلیون بوده رشد ۱۵ برابری داشته است.
وی افزود: آماری که ارایه می‌شود آماری است که در سامانه وجود دارد یعنی یک آماری نیست که کاغذی و یا دستی نوشته شود.
خداییان با اشاره به دستاوردهای حاصله در زمینه عکسبرداری‌های هوایی از اراضی کشور، گفت: ظرف یک سال با صرف مبلغ کمتر از ۵۰۰ میلیارد، از کلیه اراضی کشور عکسبرداری صورت گرفت؛ این در حالی است که برخی دستگاه‌ها برای انجام عکسبردای هوایی از اراضی کشور ارقامی در حدود ۴ هزار و ۵ هزار میلیارد تومانی ارائه کرده بودند.  
خداییان اضافه کرد: در همین زمان حدود سی ماه، ۲۵۶ میلیون برگ  اسکن شده است؛ همچنین مالکیت کاداستری برای اراضی ملی و منابع ملی در این مدت صادر شد که حدوداً رشد ۳ و نیم برابری نسبت به مدت مشابه داشت.
رئیس پیشین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وضعیت صدور اسناد مالکیت، گفت: طی مدت سی ماه اخیر، ۵۵ هزار سند مالکیت اراضی دولتی صادر شد که رشد ۶ برابری داشته است؛ در حوزه اجرا در همین مدت، ۸۸۵ هزار پرونده مختومه شده است که نسبت به مدت مشابه که ۱۵۰ هزار پرونده بوده رشدی حدوداً ۶ برابری داشته است.
هم‌ترازی حقوق کارکنان سازمان ثبت پیگیری می‌شود
در ادامه این مراسم، حسن بابایی رییس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن ابراز خرسندی از اعتماد رئیس قوه قضاییه و تصدی مسئولیت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: از ابتدای سال ۹۸ که طرح و برنامه تحول در دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته به معاونت راهبردی قوه قضاییه ابلاغ شد مقرر شد در ۶ دفتر بحث تحول پیگیری شود. این جلسات به صورت مرتب برگزار شد و در ابتدای سال ۹۸ چهل چالش کانونی برای سازمان ثبت تبیین شد.
با بیان اینک خیلی خوشحالم که فرصتی فراهم شده که در این سازمان خدمت کنم و از اعتماد ریاست قوه و معاون اول تشکر می‌کنم گفت: بحث تحول که جناب دکتر مصدق به خوبی اشاره کرد
وی افزود: با راهبردهای اتخاذ شده در قوه قضاییه بویژه امر هوشمندسازی، در مقوله‌هایی همچون کاهش ورودی پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی، پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره هم‌ترازی حقوق کارکنان قوه قضاییه، گفت: انتظار این است که بحث هم‌ترازی کارکنان سازمان ثبت اسنادو املاک کشور مانند دیگر کارمندان مورد توجه قرار گیرد.
در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات و خدمان ذبیح‌الله خدائیان رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حکم ریاست جدید این سازمان از سوی معاون اول قوه قضاییه به حسن بابایی ارائه شد.
انتهای پیام/
امروز دولت سیزدهم کارهای دولت سابق را جبران می‌کند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار