اختصاصی نصر/

"سارا" در دفاع از خود "یاشار" را به کما برد/ پایان پرونده تجاوز به دختری در تبریز

1400/08/17 - 16:31 - کد خبر: 53809 نسخه چاپی

نصر: دختری ۱۸ ساله که برای دفاع از حیثیت خود، پسری را با چاقو زخمی و روانه بیمارستان کرده بود، از سوی قاضی پرونده حکم برائت گرفت.

به گزارش نصر، سارا، دختری ۱۸ ساله است که وقتی خود را گرفتار هوس پسری می بیند و در معرض تجاوز وی قرار می گیرد؛ برای دفاع از حیثیت خود، با چاقو ضرباتی به شکم اش وارد می کند.
سارا، ۱۸ ساله و یاشار ۲۳ ساله، دختر و پسر تبریزی هستند که از پنج سال پیش باهم آشنا می شوند و رابطه خود را آغاز می کنند؛ رابطه ای که بنابر اظهارات دختر جوان، پاک و عاشقانه بوده است؛ اما حالا بعد از گذشت پنج سال، سرانجام این دوستی خیابانی، به جدایی می رسد و کینه جایگزین عشق بین سارا و یاشار می شود.

اطمینان سارا به یاشار بعد از پنج سال دوستی
یکی از روزهای سال ۱۳۹۹ بود که یاشار از سارا می خواهد برای گپ و گفتی به منزل خواهر یاشار بروند. اما در طول مسیر به یک باره نظر یاشار عوض می شود و از سارا می خواهد "چون خواهرم امروز خانه نیست، به منزل دوستم، حمید، برویم". سارا هم موافقت می کند و دلیل موافقت خود را اعتماد کامل به یاشار بعد از پنج دوستی عنوان می کند.

در خلوت سارا و یاشار چه گذشت؟
وارد منزل حمید می شوند، حمید برای لحظه ای خانه را ترک و به حیاط می رود تا مزاحم خلوت این دختر و پسر جوان نشود. در این حین یاشار از فرصت پیش آمده سواستفاده و از سارا درخواست رابطه نامشروع می کند. سارا هم به هیچ عنوان زیر بار نمی رود. اما یاشار به شدت در خواسته خود مصمم می شود سارا را تهدید می کند که اگر به میل خود با من رابطه برقرار نکنی، مجبور می شوم از زور استفاده کنم که در این صورت خیلی اذیت خواهی شد.
اینجا بود که سارا به آشپزخانه می رود، یاشار هم به دنبال وی. سارا چاقو را برمی دارد و در شکم یاشار فرو و سریع محل حادثه را ترک می کند.

یاشار در کما
بعد از رفتن سارا، حمید به سوی منزل می آید؛ اما به یکباره با جسم نیمه جان دوستش مواجه می شود که چاقو در شکمش فرو رفته و روی زمین افتاده است؛ سریع وی را سوار ماشین می کند و بعد از اندکی گشت و گذار در شهر، با توجه به خونریزی زیاد یاشار، وی را سریع به بیمارستان منتقل می کند. و به سارا هم خبر می دهد یاشار در بیمارستان است. سارا دستگیر می شود و یاشار هم به مدت یک ماه در حالت کما باقی می ماند. اما بعد از یک ماه با تلاش تیم پزشکی، از مرگ نجات و به زندگی برمی گردد.

حکم برائت سارا
یاشار به محض مرخص شدن از بیمارستان، از سارا به عنوان کسی که وی رابا چاقو زخمی کرده شکایت می کند؛ بعد از شکایت یاشار، پرونده جهت بررسی به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ارسال می شود. بعد از طی مراحل بازپرسی، پرونده جهت صدور حکم دادگاه کیفری دو تبریز ارسال می شود. اما قاضی پرونده به دلیل این که این دختر جوان برای حفظ حیثیت و  آبروی خود، مجبور به چاقوکشی علیه یاشار شده است، برای وی حکم برائت صادر می کند.
لازم به ذکر است، در خصوص جرح با چاقو در شعبه بازپرسی منع تعقیب زده شده بود که ابن منع تعقیب، اعتراض شاکی را به همراه داشت؛ اما اعتراض وی در دادگاه کیفری دو تبریز نیز رد شد.

لزوم هوشیاری دختران جوان
این مقام قضائی ضمن توصیه به دختران جوان برای رعایت هرچه بیشتر موازین اخلاقی، افزود: بهتر است دختران در ارتباطات خود، به هرکسی اعتماد نکنند؛ حتی به کسانی که چندین سال است آنان را می شناسند. چرا که در سرانجام این گونه روابط، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار طرفین است.
وی ادامه داد: در پرونده سارا و یاشار، اگر یاشار به طور معجزه آسایی بعد از یک ماه کما، از مرگ نجات نمی یافت؛ معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار این دختر جوان می بود. چرا که در آن صورت، دادن حکم برائت، ولو این که برای دفاع از حیثیت چاقوکشی انجام شده است، اصلا کار آسانی نبود؛ چون پای جان یک انسان در میان بود.
انتهای پیام/
نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار