مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

حیات فرهنگی زاینده در جامعه نیازمند غنای ادبیات کودک و نوجوان است

1400/08/16 - 15:39 - کد خبر: 53801 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ادامه حیات فرهنگی زاینده در جامعه نیازمند غنای ادبیات کودک و نوجوان است و فعالان این حوزه باید در مسیر مهارت‌افزایی این نسل گام بردارند.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی، روز یکشنبه در نشست فعالان ادبیات کودک و نوجوان، افزود: تولید محتوا متناسب با ذائقه مخاطب در این حوزه بسیار مهم است و باید به کیفی گرایی بیشتر از کمی گرایی توجه شود.
وی اظهار داشت: غیراقتصادی بودن فعالیت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از چالش ها و تهدیدهای این حوزه بوده و برای فردی که در این حوزه به صورت خلاقانه به تولید اثر می پردازد باید زمینه استمرار فعالیت فراهم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نداشتن استانداردهای لازم در تولید کتاب از دیگر تهدیدات این عرصه بوده و نویسندگان و ناشران ادبیات کودک و نوجوان به جای تکثر در تولید اثر به فکر ارتقای محتوا و کیفیت بخشی به آثار این حوزه باشند.
ناظمی، با اشاره به لزوم آسیب شناسی ادبیات کودک و نوجوان ادامه داد: این ادبیات با توجه به مخاطبان پویای خود می تواند پنجره های رشد و تعالی و شناخت و فهم از زیستن را برای کودکان و نوجوانان بگشاید و با آسیب شناسی در این حوزه آثاری بهتر و در خور و خلاقانه ای تولید خواهد شد.
وی یادآوری کرد: لزوم بهره گیری از فرصت ایجاد شده از طریق فناوری های ارتباطی برای گسترش و تعمیق ادبیات فاخر و تاثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان ضروری است.
به گزارش ایرنا، در این نشست فعالان ادبیات کودک و نوجوان استان برخی مشکلات و مسائل این حوزه را بیان کردند.
انتهای پیام/
 حیات فرهنگی زاینده در جامعه نیازمند غنای ادبیات کودک و نوجوان است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار