خبر/

نخستین تالار استانی بورس کالای کشور در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد

1398/08/11 - 13:59 - کد خبر: 5379 نسخه چاپی

نصر: نخستین تالار استانی بورس کالای کشور با هدف رشد خرید و فروش کالاهای کشاورزی نظیر سیب و چغندرقند در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی امروز در آیین ویژه افتتاح این تالار در ارومیه گفت: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بورس، حمایت بیشتر با ایجاد صندوق‌های کالایی از کشاورزان و رونق و توسعه بازار عرضه کالاهای کشاورزی به همراه حذف واسطه‌ها از جمله مهمترین مزیت‌های این تالار به شمار می‌رود.

داود غفارپور افزود: راه‌اندازی انبارهای کالایی مهمترین مکمل تالار بورس کالا در آذربایجان‌غربی است و امیدواریم با همراهی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در این خصوص تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران نیز در این آیین با اشاره به اینکه طی سال گذشته میزان مبادله کالاهای مربوط به آذربایجان‌غربی در این بورس حدود 177 میلیارد تومان بود، گفت: این رقم بسیار کم و در حد یک هزارم کل مبادله صورت گرفته در بورس کالای ایران است.

حامد سلطانی‌نژاد افزود: با راه‌اندازی بورس کالا در آذربایجان‌غربی می‌توان به ارتقای این سهم و افزایش میزان کالای مبادله شده در آذربایجان‌غربی امیدوار بود.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی تولیدکننده نزدیک به یک سوم سیب کشور و درصدهای قابل توجه انگور، کشمش، گردو، چغندرقند و طلای کشور  است و می‌توان با استفاده از ظرفیت بورس کالا آنها را با قیمت مناسب و به روز خرید و فروش کرد.

وی بیان کرد: با فعالیت بیشتر در بورس کالا، میزان ضرر کشاورزان به کمترین میزان ممکن می‌رسد و می‌توان شاهد رونق کشاورزی با کیفیت و تولید و عرضه بیش از پیش کالا در آذربایجان‌غربی بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: راه‌اندازی این بورس، روش بسیار مناسبی برای افزایش درآمد استان است.

نادر قاضی پور ادامه داد: مهمترین راه توسعه فعالیت بورس کالا در آذربایجان‌غربی، تبلیغات آن از طریق رسانه‌هاست و امیدواریم در این خصوص شاهد همکاری خوب اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی باشیم.

آذربایجان‌غربی نخستین استانی است که بورس کالا در آن راه‌اندازی می‌شود؛ این استان تولیدکننده بیش از 1.2 میلیون تن سیب، حدود 2 میلیون تن چغندرقند و صدها هزارتن از دیگر محصولات کشاورزی است.

طبق برخی آمار آذربایجان‌غربی حدود نیمی از ذخایر طلای کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

نخستین تالار استانی بورس کالای کشور در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار