رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور زنجان؛

رانندگی در زنجان تهاجمی و خشن شده است

1400/08/16 - 13:53 - کد خبر: 53786 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: متاسفانه برخی رانندگان که اغلب نیز جوان هستند به شکل کاملا تهاجمی و خشن رانندگی می‌کنند که این زیبنده نیست.

به گزارش نصر، سرهنگ محمدحسین خلجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: پلیس راهور زنجان تلاش وافر دارد تا این فرهنگ غلط رانندگی در سطح جامعه نهادینه نشود به همین دلیل نیز در صورت مشاهده با چنین رانندگانی برخورد قانونی می‌کند.
وی اظهار داشت: با رانندگی تهاجمی و خشن نه فقط جان دیگران بلکه خود را نیز در معرض تهدید و خطر قرار می دهیم پس لازم است از قوانین و مقررات پیروی کنیم تا از حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری شود.    
رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: عدم رعایت حق تقدم عبور، تغییر مسیر ناگهانی، مکالمه با تلفن همراه، حرکات زیگزاگ، آغوش گرفتن کودک در حین رانندگی، عدم توجه به نقطه مقابل، عبور از چراغ قرمز و عجله و شتاب در رانندگی ازجمله مواردی است که می تواند حوادث ناخوشایندی را رقم بزند که گاه جبران ناپذیر می شود.   
خلجی افزود: با توجه به آغاز بارش ها و سرد شدن هوا، بهتر است رانندگان وسایط نقلیه برف پاکن ها، سیستم گرمایشی، لاستیک ها و چرخ های خودور را مورد بازبینی دقیق قرار دهند و در این خصوص هشدارها و توصیه های پلیس راهور را جدی تر بگیرند.
وی همچنین از مردم زنجان خواست برای بیان مباحث و مشکلات ترافیکی با شماره تلفن های ۲۱۸۲۱۴۲۰ و ۲۱۸۲۱۴۶۶ تماس برقرار نکنند چراکه این شماره تماس ها مختص روز پنجم خرداد ماه امسال و به منظور ارتباط مستقیم با پلیس راهور زنجان در نظر گرفته شده بود.  
خلجی ادامه داد: مردم می توانند برای طرح سوالات و دریافت پاسخ مربوط به مسایل و مشکلات ترافیکی و درخواست فوریت های امدادی با سامانه تلفنی ۱۲۰ پلیس راهور زنجان ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره‌ای و اطلاع رسانی های ترافیکی همچنین وضعیت مسیرهای ارتباطی، وقوع حوادث رانندگی، ممنوعیت و محدودیت های ترافیکی، بسته و باز بودن معابر و دیگر مسایل و مباحث مرتبط با حوزه راهنمایی و رانندگی، آگاه شوند.
وی اظهار داشت: از طریق این سامانه می توان اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص شماره گذاری خودرو، صدور گواهینامه، نام‌نویسی برای اخذ گواهینامه دریافت و همچنین وقوع تصادف ها، مشکلات ترافیکی و کاستی های مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی را نیز اعلام کرد. 
انتهای پیام/
 
 رانندگی در زنجان تهاجمی و خشن شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار