روح الله رشیدی؛

شهرداری به عابربانک برخی نهادها تبدیل شده است/ حاشیه نشینی را نباید فراموش کنیم

1400/08/16 - 11:18 - کد خبر: 53775 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری به عابربانک برخی از نهادها و سازمان‌ها تبدیل شده است، ریال به ریال بودجه باید صرف امکانات عمومی شود.

به گزارش نصر، "روح اله رشیدی" در جلسه علنی امروز شورای شهر گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار عضو معلول دارند  که  ۷ درصد عضو کمیته امداد هستند، ۴۵ درصد خانوارها فاقد هرگونه خودرو و ۲۲ درصد خانوارها جزو سه دهک پایین و ۱۶ درصد خانوارهای تبریز گرفتار فقر قطعی هستند، تمام منابع شهری باید به سمت ارتقای کیفی زندگی مردم حرکت کند.
وی تاکید کرد: باید برنامه‌های ما در کاهش درصد خانوارهای فقیر تبریز در یک سال‌ آتی، موثر باشد.
وی افزود: بحث حاشیه نشینی را نباید فراموش کنیم و اقدامات باید عملی شود و نباید حاشیه نشینی به قیمت تغییر زندگی یک خانواده فراموش شود، تحول در مسیر خدمت شهرداری نیاز به اصلاح نگرش دارد.
رشیدی اضافه کرد: باید مشخص شود اثر مستقیم خزانه متمرکز در رفع حاشیه‌نشینی چه خواهد بود، در ریل گذاری بودجه باید معطوف به مناطق حاشیه‌نشین باشد؛ علاوه بر اصلاح ساختار، ظرفیت‌های فراقانونی شهرداری برای رفع این مشکل به کار گرفته شود.
وی تاکید کرد: شهرداری به عابربانک برخی از نهادها و سازمان‌ها تبدیل شده است، ریال به ریال بودجه باید صرف امکانات عمومی شود.
وی افزود: شهرداری به مادر خرج و خودپرداز بعضی از سازمان ها تبدیل شده است و دیدگاه ها نسبت به شهرداری باید عوض شود.
وی اضافه کرد: چرا باید افراد متنفذ شهر در داخل شهرداری صاحب قدرت باشند؟
وی با اشاره به آلاینده هایی که در تبریز در حال اتفاق است، گفت: سهم شهرداری از محل عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی از جمله پتروشیمی و پالایشگاه باید مشخص شود.
انتهای پیام/
شهرداری به عابربانک برخی نهادها تبدیل شده است/ حاشیه نشینی را نباید فراموش کنیم محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار