معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز:

گسل تبریز جز جوان ترین گسل های دنیا است

1400/08/16 - 10:19 - کد خبر: 53765 نسخه چاپی

نصر: معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز گفت: گسل شهر تبریز جز جوان ترین گسل های دنیا است، اگر زمین لرزه ای در تبریز باشد یک بیل مکانیکی زنجیری نداریم! به نظرم بجای احداث روگذر و زیرگذر ها به خرید تجهیزات عمرانی فکر کنیم.

به گزارش نصر، "محمدرضا قربانیان" در دستور جلسه دوم بیست و سومین جلسه علنی شورا به ارائه گزارش این معاونت پرداخت و افزود: خدمات شهری یکی از مهمترین موضوعات شهر است از بدو تولد تا وفات هر انسان خدمات شهری دخیل است، ۶۰ وظایف به عهده خدمات شهری می باشد.
وی ادامه داد: ۸۳ دستگاه نظارتی وجود دارد و در طول سالیان سال در شورا به نکات خوبی اشاره شده است و تا زمانی که طرح مکانیزاسیون راه اندازی نشود دچار سانحه های زیادی خواهیم شد.
قربانیان گفت: روزانه هزار تن زباله جمع آوری می شود و اگر روزی در محله زباله ها جمع آوری نشود مردم اعتراض می کنند، ۸۵۰ تن زباله به طور مکانیزه جمع آوری می شود.
وی در ادامه ضمن تقدیر از کارگران شهری گفت: روزانه حدود ۱۷ میلیون متر مکعب رفت و روب انجام می شود.
وی تاکید کرد: تمامی کارگران از دانشگاه علمی کاربردی مدرک گرفته و توسط ارتباطشان با مدیران وارد اداره شهرداری رفتند و نیروی کمی برای خدمات شهرداری مانده است.
وی افزود: با مشکلات زیادی مواجه هستیم امیدواریم این کارگران به حوزه کاری خودشان برگردنند.
وی با اشاره به وضعیت جوی حاکم در تبریز، گفت: تبریز شهر بسیار سردی می باشند و باید برای زمستان تدابیر ویژه ای انجام شود.
وی تشریح کرد: ۱۵ دستگاه لودر و ۱۷ دستگاه نمک پاش مکانیزاسیون برای فضل زمستان آماده شده است که این دستگاه ها برای شهر بزرگ تبریز بسیار کم می باشد و باید حداقل ۴۴ دستگاه نمک پاش داشته باشیم.
وی ادامه داد: نمک پاشی برای آسفالت ریزی، آسیب نمی رساند و این مشکل بخاطر عدم زیر سازی آسفالت می باشد که آسیب می بیند.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت گسل تبریز گفت: گسل شهر تبریز جز جوان ترین گسل های دنیا است، اگر زمین لرزه ای در تبریز باشد یک بیل مکانیکی زنجیری نداریم! به نظرم بجای احداث روگذر و زیرگذر ها به خرید تجهیزات عمرانی فکر کنیم.
وی با انتقاد از پلیس راهور در رابطه با وانت بار ها از شورا خواست: طبق دستور وزیر پلیس راهور وظیفه دارد وانتی ها را جمع آوری کند، مردم این انتظار را از شهرداری دارند، لطفا این ها را پای کار بکشید.
انتهای پیام/
  گسل تبریز جز جوان ترین گسل های دنیا است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار