رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست مطرح کرد:

کمبود نیروی انسانی در آتش نشانی بازی با جان مردم است

1400/08/16 - 09:32 - کد خبر: 53759 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص در ایستگاه های آتش نشانی خطرناک و بازی با جان مردم است، استفاده از تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی ترسناک است، صالح امانی یکی از این آتش نشان ها است که چند ماه است که در کما به سر می برد.

به گزارش نصر، "پرویز هادی" در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر با ارائه گزارش عملکرد کمیسیون خدمات، محیط زیست و فضای سبز، گفت: خدمات شهری قدمتی بالا دارد و جز مهمترین و تاثیرگذارترین ارکان شهرداری است.
وی با اشاره به حقوق کارگران شهری گفت: از اولین جلسه کمیسیون جهت گیری و استراتژیک ما نگاه ویژه به کارگران شهری بود، اینکه امروز شهرما تمیز است تاثیر نیرو های خودی است، رایزنی هایی صورت گرفته است تا برای این عزیزان پاداش خاصی در نظر بگیریم که در بحث حقوق و مزایا نیازمند توجه ویژه ای داریم.
وی اضافه کرد: علی رغم اینکه قبلا این نگاه ویژه صورت گرفته بود اما کارگران رضایت کامل نداشتند.
وی افزود: توجه ویژه به اتمام پروژه ها و طرح های نیمه کاره، احداث و توسعه فضای سبز از دیگر برنامه های کمیسیون است.
رییس کمیسیون خدمات گفت: تعیین تکلیف طرح های مسکوت از جمله کارخانه زباله سوز که مورد بحث بود، جلساتی را در این رابطه با عوامل ذیربط گذاشته ایم تا موانع رفع شود.
هادی با اشاره به وضعیت تجهیزات شهرداری تبریز گفت: ماشین آلات و تجهیزات یکی از مهمترین مسائلی است که متاسفانه ماشین آلات ما فرسوده و یا از رده خارج هستند.
وی با اشاره به موضوع ساماندهی دست فروشان گفت: ساماندهی دستفروشان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، نمی‌توان آنها را جمع کرد و نمی‌توان این وضعیت را تحمل کرد، حرف مغازه داران هم در این رابطه حق است، در این راستا در مناطق باید میادین و بازارچه های محلی می توان ساماندهی کنیم.
وی اضافه کرد: احداث بازارچه های محلی در شورای قبل عملیاتی نشده است، با رایزنی مناطق یک و دو قرار شده است در سه ماه آینده بازارچه های محلی ایجاد کنند.
هادی در ادامه با اشاره به وضعیت بحرانی، بحران گفت: خدای نکرده اگر بحرانی در شهر صورت بگیرد، وضعیت اسفناک است، این موضوع تدبیر همگانی را می طلبد.
وی اضافه کرد: هر جلسه کمیسیون مناطق مختلف جهت ارائه گزارش در حوزه خدمات شهری در کمیسیون حاضر شده اند.
وی ادامه داد: مشکل تهیه جاروب ها در طول چند سال حل نشده و در عوض پاکبان ها جانشان را از دست داده اند، ایمنی جان پاکبانان در خطر است.
وی با اشاره به ساخت و ساز های غیر مجاز در سطح شهر گفت: ساخت و ساز های غیر مجاز بیشتر شده است، در نظر داریم جلسه ای با حضور کمیسیون شهرسازی ترتیب دهیم تا این مسئله به جد پیگیری شود.
وی افزود: 11 جلسه کمیسیون تاکنون برگزار شده است، یکپارچه نمودن لباس فرم کارگران شهری، نبود لباس مامورین پیشگیری، ساخت و ساز های غیر مجاز از موضوعات مطرح شده بود.
وی خطاب به شهردار گفت: متاسفانه تاکنون نامه هایی که به شهرداری داده ایم جوابی نگرفته ایم.
هادی در رابطه با مشکل آب گرفتگی زیرگذر های شهری گفت: مشکل آب گرفتگی زیرگذر های شهری که بعنوان مشکل چندین ساله است در کمیسیون بررسی شده و در راین راستا عملیاتی را از 4 زیرگذر شروع کرده ایم.
رییس کمیسیون خدمات ضمن تاکید بر نبود "نت" در شهرداری تبریز، گفت: نگهداری تاسیسات و تجهیزات شهرداری که بعنوان بحث نت مطرح می شود متاسفانه در شهرداری وجود ندارد.
وی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص در ایستگاه های آتش نشانی خطرناک و بازی با جان مردم است، استفاده از تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی ترسناک است، صالح امانی یکی از این آتش نشان ها است که چند ماه است که در کما به سر می برد.
وی در پایان گفت: بحث سگ های بلاصاحب در سطح شهر یکی از موضوعات اخیر کمیسیون بوده است، دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد در این راستا اعلام آمادگی کرده است.
انتهای پیام/
  کمبود نیروی انسانی در آتش نشانی بازی با جان مردم است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار